Hjælp til et arvet Omega Seamaster De Ville
Photo 
Hej

Jeg har arvet et Omega Seamaster Deville, som jeg godt kunne tænke mig at vide lidt mere om.

Nybegynder som jeg er, vil jeg høre om der er nogen er jer der kunne have lyst til at hjælpe med et par spørgsmål?

- Er det muligt at finde ud af hvornår uret stammer fra? Er nysgerrig på hvor gammelt det er.
- Er det mon en original lænke/rem? Der står Fixo-flex på den.
- Er det muligt at anslå en ca. værdi - jeg vil gerne have uret en tur til gennemsyn + få skiftet glas, men vil gerne kunne holde prisen for dette op mod prisen på uret.

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Mvh Line

İmage

İmage
Svar
(13-03-2017, 11:49 AM)Linepoulsen Skrev: Hej

Jeg har arvet et Omega Seamaster Deville, som jeg godt kunne tænke mig at vide lidt mere om.

Nybegynder som jeg er, vil jeg høre om der er nogen er jer der kunne have lyst til at hjælpe med et par spørgsmål?

- Er det muligt at finde ud af hvornår uret stammer fra? Er nysgerrig på hvor gammelt det er.
- Er det mon en original lænke/rem? Der står Fixo-flex på den.
- Er det muligt at anslå en ca. værdi - jeg vil gerne have uret en tur til gennemsyn + få skiftet glas, men vil gerne kunne holde prisen for dette op mod prisen på uret.

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Mvh Line

Hej Line og velkommen til Icon_smil

Her er par svar på dine spørgsmål.

Ja, det er muligt, at finde ud af, hvornår er uret/værket lavet men det kræver, at uret åbnes og man får noteret urets serienummer. Efterfølgende kan du sammenligne nummer med denne liste for at finde ud af hvornår er uret fra http://thewatchguy.homestead.com/pages/OMEGASERIAL.html
Mit semi-kvalificeret gæt vil lyde på midt 60'erne.

Nej, lænken er ikke original. Det er en lænke der var populær i en periode og nogen opfatter det som praktisk. Hvis du har tænkt dig, at gå med uret vil jeg anbefale en læderrem.

Ang. værdi vil jeg nok sige, at i nyserviceret stand med originalt glas og krone vil jeg anslå værdien at være mellem 4500-5500 kr. Der er to små pletter i topen af skiven der trækker lidt ned men ellers ser uret at være i fin stand med forholdsvis velbevaret og upoleret kasse. Her er lidt info om værket der sandsynligvis sidder i http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.c...&Omega_601
Og igen et gæt på, at dit ur er ref. 135.020 så vil Omega sige følgende om det https://www.omegawatches.com/planet-omeg...ils/15013/
Btw. jeg kan ikke se nogle dybe ridser i glasset og det er jo plexiglas så glasset kan poleres og er det originalt (lille Omega logo i midten) så slipper du for 3-500 kr, udgift til nyt glas.
Svar
Hej!

Tusinde tak for hurtigt og meget behjælpeligt svar. Godt tip med polering af glasset.

Jeg tror helt sikkert jeg skal have skiftet til en læderrem :)

Mange hilsner
Line
Svar
(13-03-2017, 02:18 PM)Linepoulsen Skrev: Jeg tror helt sikkert jeg skal have skiftet til en læderrem :)

Mange hilsner
Line

Jeg have selv et magen til, som jeg arvede da jeg var 14 år gammel i 1982. Det havde en sort læderrem. Desværre bed min hund det i stykker 3 år efter jeg havde arvet det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)