Nyt nummer af Hodinkees magasin ~ nu med billeder af indhold!
Hodinkee er nu nået til det andet nummer af deres print-magasin. Det er et magasin, der går bredere end bare artikler om mekaniske ure, idet de også skriver om f.eks. vintage biler, interviewer samlere mv.

Nogen kan lide det, andre ikke. Jeg synes det er et flot magasin, med gode artikler til en stille stund uden elektronik. Og så synes jeg det er sejt, at Hodinkee går mod strømmen og etablerer et papir-baseret magasin i disse tider. Spændende at se hvor det fører hen fremadrettet.

Den seneste udgave har Apple’s chefdesigner Jony Ive på forsiden. Han bliver interviewet af Hodinkee’s stifter Ben. Spændende interview med flotte billeder fra Apple’s nye hovedkvarter. Og der bliver faktisk ikke kun talt om Apple Watch, men også om mekaniske ure.

Du behøver ikke købe bladet. Hodinkee har lavet en hjemmeside for bladet, hvor bla. ovennævnte interview kan læses.

https://www.hodinkee.com/magazine

Der er også oprettet en instagram-profil for bladet, som man kan følge hvis man er bruger af den service. Led efter @hodinkeemag

Der er jo kommet andre gode og ambitiøse magasiner på markedet, f.eks. synes jeg Revolution laver nogle vilde blade, hvor der er masser af godt læsestof.

https://www.revolution.watch/

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar
Fedt.

Eftersom jeg har mit daglige virke i den grafiske branche, er det altid rart at se når nogle vælger at gå den vej (trykte medier) da det jo ellers er en voldsom nedadgående trend vi har set de sidste 10 år. Der er dog enkelte eksempler på en modreaktion, f.eks. er salget af klassiske (papir)kalendere vendt og igen stigende efter mange år med dalende salg pga. smartphones m.v.

Det var en sidebemærkning. Jeg vil glæde mig til at få fingrene i magasinet :-)
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
Tak Clauus. Jeg var fristet efter din første anmeldelse, men fik ikke gjort mere ved det. Jeg er helt klart i papir segmentet - læst 50+ - så måske skulle man prøve Icon_smil
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
Så vil jeg lige dele lidt billeder af bladet.

Kvaliteten er i top med lækkert tykt papir, flot layout, lækre billeder og gode tekster.

Indholdet er som tidligere nævnt en blanding af ure, mennesker og livsstil

Forsiden med Jony Ive

İmage

Indholdsfortegnelsen

İmage

En god artikel om klassiske Calatravaer fra PP inkl. collector’s tips

İmage

En fed artikel om BMW M1 og dens historie

İmage

Lidt om ‘brutalismen’ (arkitektur) i London

İmage

Mød en japansk samler af historiske Leica kameraer....og ure...

İmage

Interviewet med Jony Ive indeholder spændende snak, gode billeder - og en anelse om hans mekaniske ure

İmage

En omtale af Annual Calendars

İmage

En gennemgang af Universal Geneve ref. 22410

İmage

Og fokus på time only ure med eksempler fra Lange, PP og Philippe Dufour - med gennemgang af deres værker og finish

İmage

Ja, det er et dyrt blad, der også lige skal flyves ind fra USA. Men det er nu flot på sofabordet - og god læsning.

Claus

[-]
  • jazzman, Jens, Larsb
Svar
M1 Icon_not Icon_not Icon_not
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)