Gode råd til en nybegynder...?
Hej alle,

Jeg er helt ny i dette "game".... Jeg har netop fået lidt penge til rådighed og har altid ønsket mig et rigtigt lækkert ur.
Jeg har i efterhånden mange år gået og ønsket mig et Omega. (Foreløbigt har jeg kig på et af Seamaster modellerne).

Jeg skal til New York til August og har i den forbindelse overvejet at købe uret der... men jeg er lidt på bar bund i forhold til at købe uret... (Man kan selvfølgelig altid tage ind til Hvelplund på strøget i København, men det tiltaler mig ikke særligt meget...)

1. Kan det betale sig at købe sit ur i New York? I givet fald, har I så et godt bud på hvorhenne?
2. Skal man hellere købe over nettet? I givet fald, har I så et godt bud på hvorhenne?
3. Eller vil i anbefale at man køber det i Danmark? I givet fald, har I så et godt bud på hvorhenne?
4. Jeg har en ven, der undertiden tager til Dubai, og jeg har ladet mig fortælle at det kan betale sig at købe ure dernede... Skal jeg få ham til at købe det for mig? Har i nogen gode råd/anbefalinger i den forbindelse?

MVH
Morten
Svar
Hej og velkommen til!

Du kan sagtens købe dit ur i NY - købte selv mit Seamaster i Miami i 2007 - find en AD på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.omega.ch" onclick="window.open(this.href);return false;">www.omega.ch</a><!-- w --> og hold dig til dem!

Du skal regne med at kunne få uret 30% under listepris i DK - forudsat du ikke melder dig i tolden når du kommer hjem til DK...(og nej nej vi skal ikke begynde på den diskussion igen Icon_e_smile )

Jeg ville ikke begive mig ud i at købe mit første rigtige ur over nettet! Og naturligvis kan du bare købe det i DK - m.h.t. garanti mm. så er det lige så godt at købe i US sørg bare for at få kortet udfyldt!

M.h.t. Dubai så kender jeg det ikke, men mener ikke at der er det store at spare? Andre er klogere på dette!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Du lyder rimelig sikker i din sag, angående hvilket ur du ønsker dig. Personligt, så er jeg glad for internethandel, da der ofte er mange penge at spare - også inden for EU. Seamaster urene er rimeligt populære, og de er derfor til at komme af med på brugtmarkedet. Afgørende er det dog, at du gemmer alle papirer, bokse osv.

Denne 45mm Omega Seamaster PO kan du købe i England for 15.000 kr. - et stykke under dansk listepris:

[url]"http://www.precisiontime.co.uk/omega-22005000-seamaster-planet-ocean-chronometer-gents-watch-p-962.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.precisiontime.co.uk/omega-22 ... p-962.html[/url]

Jeg er ikke selv den store Omega-mand - har ikke pengene til det - men jeg har haft fornøjelsen af at se og mærke lænken på denne model. Den er simpelthen uovertruffen til prisen Icon_e_wink Ovenstående side har i øvrigt flere forskellige Omega modeller.
De venligste hilsner, John
Svar
Velkommen til Morten
Du kan også sende en PM til Kongen AKA Bo Hansen han kan skaffe ALT til rigtige gode priser Icon_cool
du kan også tage ind til Klarlund på vesterbrogade eller bonells på Fields snak med Rico han er Omega FAN.
vi glæder os til at se dit nye ur når du kommer til det
Svar
JohnFyn Skrev:Hej og velkommen til!

Du kan sagtens købe dit ur i NY - købte selv mit Seamaster i Miami i 2007 - find en AD på [url]"http://www.omega.ch" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.omega.ch[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; og hold dig til dem!

Du skal regne med at kunne få uret 30% under listepris i DK - forudsat du ikke melder dig i tolden når du kommer hjem til DK...(og nej nej vi skal ikke begynde på den diskussion igen Icon_e_smile )

Jeg ville ikke begive mig ud i at købe mit første rigtige ur over nettet! Og naturligvis kan du bare købe det i DK - m.h.t. garanti mm. så er det lige så godt at købe i US sørg bare for at få kortet udfyldt!

M.h.t. Dubai så kender jeg det ikke, men mener ikke at der er det store at spare? Andre er klogere på dette!

Tak for alle jeres gode input... Umiddelbart lokker en pris 30% under listeprisen i DK mig meget, så det er ikke utænkeligt at det er den vej jeg går... Og så lige et dumt spørgsmål:

Hvad er en AD (Authorized Dealer... Icon_e_confused)?

MVH
Morten
Svar
Du har oversat AD helt korrekt Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Jeps! AD = autorisert forhandler.

Hvilken model er du hooked på?

Der er jo en mængde Seamasters - og som Joepete er inde på er der rigtig mange penge at spare ved at købe eks. en lidt brugt fra 2008 (lidt ligesom med biler - det er de første km der er de dyreste!)

Som jeg tit har skrevet er det vigtig at prøve uret på hånden/armen...og jeg personligt ville aldrig prøve uret ved en AD'er i DK og så købe i US el. andre steder, men sådan er vi jo forskellige.

Hvis der er en her på forum der har det ur du kigger efter kan du måske få lov at prøve det hvis det muligt!

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Hvis jeg skal give et godt råd til en "begynder" bliver det at købe et godt, brugt ur her i DK.

En god Seamaster, som er pæn og velholdt med box og papirer, burde kunne erhverves for ca 8 K.

Det er en god begyndelse. Prøv at lave lidt research - skal den være med blå skive - det mest tradiotionelle når vi taler moderne Seamaster eller sort som er ret populært pt.

Der er vist også et par forskellige lænker afh. af årgang mv.

Om uret er 8 år gammelt eller kun 2 - er ligegyldigt - det er standen som er afgørende.

Der er dog et prishop når/hvis man ønsker en med Co-axial værk. Mit prisestimat gælder en Seamaster med cal 1120, som stadig i mit hoved, er et super værk, som levet op til alle rimelige krav. Co-axial er selvfølgelige en anelse mere speciel og sofistikeret. Det der med service intevallerne derimod, tror jeg ikke bør betyde så meget. Mange 1120 går fint i 15 år mellem service.... indtil videre - måske endnu længere - det ved vi om 10 år!

Jeg skal da heller ikke undlade at henlede opmærksomheden på, at der er rigtig, rigtig mange muligheder for at købe et super Vintage Omega til priser fra 3 K og opefter. Her får det meget for pengene. Klassisk design, høj værkkvalitet og noget der oser af historie! Det er ure fra 50 - og 60'erne jeg tænker (og tænder) på.

Og vær ikke bange - det er ikke så farligt - du skal blot købe hos en almindelig anerkendt forhandler eller samler her på nettet.

Jeg ved ikke hvor du bor, men hvis du er intereseret i at se Vintage Omega er du meget velkommen i Nyborg. Jeg har mere end 50 smukke Omegaer i samlingen, så du kan få en ide om hvad der findes - og hvad du kan lide!

vh Baun
Svar
JohnFyn Skrev:Jeps! AD = autorisert forhandler.

Hvilken model er du hooked på?

Der er jo en mængde Seamasters - og som Joepete er inde på er der rigtig mange penge at spare ved at købe eks. en lidt brugt fra 2008 (lidt ligesom med biler - det er de første km der er de dyreste!)

Som jeg tit har skrevet er det vigtig at prøve uret på hånden/armen...og jeg personligt ville aldrig prøve uret ved en AD'er i DK og så købe i US el. andre steder, men sådan er vi jo forskellige.

Hvis der er en her på forum der har det ur du kigger efter kan du måske få lov at prøve det hvis det muligt!

Umiddelbart er jeg mest hooked på enten:

Omega Seamaster Professional 300m, Model nr: 2220.80.00
eller
Omega Seamaster Professional Chrono Diver 300m, Model nr: 2225.80.00

Er der nogen der har ris/ros til disse ure???

MVH
Morten
Svar
Jeg er nok ikke den rette at spørge da jeg selv (når jeg har $$$) gerne vil have fingre i en Crono Diver Icon_e_biggrin

Jeg synes nu bedre om den "gamle" model (2599.8000??)

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)