Svar: 55
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg skrev for år tilbage at jeg søgte et ur, da jeg var helt ny i denne verden. Jeg har endnu ikke fået købt noget, mest pga de mange forskellige modeller osv der findes i urverdenen.
Dog syntes jeg mærket Blancpain skiller sig ud, og derfor kunne jeg da godt tænke mig at høre hvad folk mener om mærket og deres værker.
Jeg har endnu ikke lagt mig fast på en model, men prisen er stadigvæk max 80.000kr.
Så håber da at få lidt input fra jer kloge urtosser
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg synes, det er et meget spændende og innovativt mærke, og de har jo flere serier lige fra "tool/dykker" serien, 50 fathoms, til den meget klassiske dress serie Villeret. På værksiden har de bl.a. et med halve timers tidszone og et med kinsisk kalender samt "selvfølgeligheder" som tourbillon, evig kalender og repeater. Hvis jeg nogensinde skal rykke op over mine gemene Rolex'er var Blancpain afgjort et mærke, jeg ville tage i betragtning.
Lad os endelig se nogle billeder, når du har købt et!
/Bjørn.
•
Svar: 777
Tråde: 45
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Blancpain er et spændende kvalitets urmærke, som er så undervurderet i den danske ur-andedam, at der ikke engang findes en forhandler i landet. Deres Fifty Fathoms er en fantastisk urserie, selvom jeg må indrømme at den seneste model X Fathoms på hele 55,65 mm ikke alene er enorm, men også så kompliceret at aflæse, at jeg tvivler på, nogen rigtig dykker vil bruge det.
Jeg er meget glad for min Leman ref. 2100 med cal. 1151 af fin Frederic Piguet herkomst. Enkelt og stilfuldt.
JK
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Til det budget burde du kunne finde et rigtig flot Blancpain Fifty Fathoms eller måske skulle du kigge på det Blancpain FF Air Command, som Mads har til salg !?
Det er et superflot ur, som har fristet mig meget, hvis ikke lige det var fordi jeg ikke bryder mig om "skelet-viserne" !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•