Sende ur til Tyskland
Hej alle

Har sidder og læst i timevis i forummet og er blevet lidt klogere på urfronten Icon_e_smile tak for et godt forum

Jeg har dog et hurtigt spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde noget svar på.

Jeg har købt et ur i Tyskland som ikke har levet helt op til forventningerne og jeg har derfor valgt at sende det retur, problemet er bare, at postdanmark ikke kan/vil sende det retur, da de højst forsikrer til en værdi af ca. 4000 kr. til Tyskland.

Uret jeg sender tilbage er et Rolex til 13000 kr.

Jeg har kigget lidt på DHL og UPS der gerne vil hjælpe mig, men jeg syntes dog at det er meget dyrt?

Hvad plejer i at gøre?

MVH Simon
Svar
Zeimon Skrev:Hej alle

Har sidder og læst i timevis i forummet og er blevet lidt klogere på urfronten Icon_e_smile tak for et godt forum

Jeg har dog et hurtigt spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde noget svar på.

Jeg har købt et ur i Tyskland som ikke har levet helt op til forventningerne og jeg har derfor valgt at sende det retur, problemet er bare, at postdanmark ikke kan/vil sende det retur, da de højst forsikrer til en værdi af ca. 4000 kr. til Tyskland.

Uret jeg sender tilbage er et Rolex til 13000 kr.

Jeg har kigget lidt på DHL og UPS der gerne vil hjælpe mig, men jeg syntes dog at det er meget dyrt?

Hvad plejer i at gøre?

MVH Simon

Hej Simon,

Velkommen til forum!

Godt spørgsmål.
Hvis jeg var dig ville jeg tjekke med Fedex, GLS, UPS, DHL, TNT. Jeg vil da mene at de kan gøre det for et nogenlunde rimeligt beløb, velsagtens ca. 500 kr.

Irriterende penge, hvad var problemet med uret?

Mvh

Phrede
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
For to år siden kunne man sende et værdibrev eller -pakke til Tyskland. Har du spurgt om denne mulighed ? Hvis den ikke duer mere, brug anbefalet brev. Det koster ca. kr. 100, er dækket til kr. 1.000 men er lige så godt vogtet og registreret end værdisendelserne. De forsvinder ikke.
Hvis du læser "den med små tekst" kan du se at smykker og ure alligevel oftest ikke er dækket hos UPS eller FedEx - altså, hvis den uhørte skete, dvs. at pakken forsvandt.
Som sagt, spild ikke dine penge for dyrt kurerservice, send uret som anbefalet brev.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hej igen

Kan tilføje, at GLS slet ikke kunne hjælpe medmindre det var erhverv. Det eneste firma der kostede under 1000 kr. var Fedex der ville have 780 kr. for pakken.

Sælger havde skrevet at urværket var tjekket og virkede perfekt, men urmageren i DK kunne se at der var en del der var gået i stykker. Noget med "krankerne" hvis der er noget der hedder det.

tak for hjælpen Icon_smil
Svar
Hvis du har købt ved forhandler, hvilket jeg altid anbefaler ved langdistancekøb, så må da være noget garanti, og forhandler bør dække en stor del af forsendelsen. Men måske kan du også få afslag på prisen.

Men det er dyrt at sende sådan et ur. Jeg ville umiddelbart bare sende med GLS, som forsikre for 4.000 kr, men mit råd er. Køb ved forhandler og pas på med ikke at købe et ur af den caliber
for billigt.

GLS tager ca. 140 - 200 kr. for sådan en forsendelse.
Svar
Super godt spørgsmål. Min tanke er måske også lige at høre Post Danmark og deres mulighed for ekstra forsikring. Jeg mener de dækker op til 4000kr for deres pakker i almindelighed, så i dit tilfælde har du brug for ekstra forsikring.

Alternativt, så ved jeg ikke om du har en betroet ven eller andet som enten vil kunne flyve derned eller køre i bil. Det er nok lige før det giver det samme? Icon_smil

Held og lykke med det
Mvh. Chris

Besøg vores hjemmeside Uniwatches http://www.uniwatches.dk/ hvor du finder et hav af forskellige ure
Svar
Post DK tager 475,- og så er uret dækket for lige knapt 4k.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)