Svar: 38
Tråde: 19
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har fornylig tænkt over det den situation når "os" privathandlende skal have bevis for originaliteten på de lidt dyrere ure. Dels også grundet tidligere indlæg på dette site. Men HVORFÅR virker det så akavet når man går ind til forhandler?? men vigtigst af alt, hvorfor er der ikke en måde at undgå autoriserede forhandlere.. og her tænker jeg selvfølgelig specielt på Rolex køb. Har for nylig tænkt på at generhverve et, og ville mødes med sælger her fredag, men slog lige bremsen i da det jo er en helligdag og dermed ikke kunne være 200 % sikker på ægtheden. Er der nogle forslag til en evt. forbedring af dette??
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Hej Ulrik
Hvis det ur du køber ikke er ægte så er det i bund og grund ikke dig der har et problem men den sælger du handler med, så det har noget med tillid at gøre.
Men jeg forstår godt din argumentation da jeg også selv undertiden benytter autoriserede forhandlere såfremt køber ønsker at få verificeret ægtheden på et ur, men hvornår gider de autoriserede forhandlere ikke at lege med mere da de trods alt vurderer et ur for en konkurrent, et salg som de ikke får nogen del i.
Jeg har selv solgt en del ure og gør meget ud af at fortælle at der er 14 dages returret for køb på nettet, det giver trods alt en sikkerhed for at urets ægthed kan bekræftes i den periode, og modsat ville jeg hvis et ur skulle vise sig at være en fake skynde mig at tage det retur og selv tage det tab det ville medføre, da jeg ikke tror ret mange som har flere ure til salg ville bryde sig om at fremstå useriøst på den her site, det ville betyde at du aldrig ville kunne sælge dine ure via vintageure.dk igen.
Jeg kunne måske savne en karakterbog ligesom på Ebay eller andre auktionssite så alle sælgere blev registreret negativt eller positivt og dermed også gav nye købere en indikation om sælgers seriøsitet.
mvh
Mywatch
Bjarne
•
Svar: 588
Tråde: 108
Bjarne var der forresten ikke noget om, at du skulle få en hjemmeside op at køre
Med venlig hilsen
Christian
•
Jo
Men min EDB mand har kastet håndklædet i ringen så jeg har valgt indtil videre at sætte den i bero da alle mine ure alligevel er på vintageure.dk.
Men når den bliver lavet på et tidspunkt er det min plan at alle ure til salg vil blive vist, samt de ure der er solgt - og det bliver de jo allerede idag på vintageure.dk som jeg også i fremtiden vil samarbejde med.
Desuden vil salgs og leveringsbetingelser blive skrevet ned da jeg i Ulriks indlæg læser at han som mange andre selvfølgelig godt vil have sikkerhed når man bruger så mange penge på et ur.
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Hej Bjarne
Sælger du stadigvæk Porche knive med 20% rabat?
Vh
Speedy
•
Kan ihvertfald formidle et salg da min datter er forhandler af dem i hendes butik.
Du kan ringe til Mette på 7627 4080 eller 3032 0941, Tvis køkkencenter Horsens og sige at du har en aftale med mig om 20% så får du det.
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Thanxs!
•
Svar: 38
Tråde: 19
Bjarne Skrev:Hej Ulrik
Hvis det ur du køber ikke er ægte så er det i bund og grund ikke dig der har et problem men den sælger du handler med, så det har noget med tillid at gøre.
Men jeg forstår godt din argumentation da jeg også selv undertiden benytter autoriserede forhandlere såfremt køber ønsker at få verificeret ægtheden på et ur, men hvornår gider de autoriserede forhandlere ikke at lege med mere da de trods alt vurderer et ur for en konkurrent, et salg som de ikke får nogen del i.
Jeg har selv solgt en del ure og gør meget ud af at fortælle at der er 14 dages returret for køb på nettet, det giver trods alt en sikkerhed for at urets ægthed kan bekræftes i den periode, og modsat ville jeg hvis et ur skulle vise sig at være en fake skynde mig at tage det retur og selv tage det tab det ville medføre, da jeg ikke tror ret mange som har flere ure til salg ville bryde sig om at fremstå useriøst på den her site, det ville betyde at du aldrig ville kunne sælge dine ure via vintageure.dk igen.
Jeg kunne måske savne en karakterbog ligesom på Ebay eller andre auktionssite så alle sælgere blev registreret negativt eller positivt og dermed også gav nye købere en indikation om sælgers seriøsitet.
mvh
Mywatch
Bjarne
Det ville da være en udemærket start på selve tillidsforholdet når der købes et lidt dyrere ur man gerne vil være sikker på ægtheden af. Det kunne jo måske være et job for de kære administratorer at oprette en slags salgskonto med plus og minus sider

... håber de er venligtsindet overfor nye initativrige forslag

Har nemlig for ikke så særlig lang tid siden handlet over ebay og var da til stadighed en anelse skeptisk men mailede frem og tilbage med sælger hvor jeg til sidst fandt det ikke havde nogle problemer med at købe hans vare.
•