Hvor stort tidstab på Omega Seamaster fra 1950'erne?
Som bekendt er jeg den lykkelige ejer af et gammelt Omega Seamaster 30.
Uret er restaureret hos Krognos i april og checket igen her i august.

Jeg synes at det taber lige lovligt meget tid - ca. 2 minutter pr. uge. Er det normalt?

Mvh.
Jesper
Svar
Jesper B Skrev:Som bekendt er jeg den lykkelige ejer af et gammelt Omega Seamaster 30.
Uret er restaureret hos Krognos i april og checket igen her i august.

Jeg synes at det taber lige lovligt meget tid - ca. 2 minutter pr. uge. Er det normalt?

Mvh.
Jesper

Det har flere fra den tid som gør - ved ikke hvad det er for værk, evt hammer automatik - men 17 sek per dag, er nok lidt mere end jeg vil mene de normalt i ny restuareret stand kan stilles til at klare, men hvad siger Krognos, kan han ikke lige gøre et forsøg mere.
Rigtigt slemt synes jeg ikke det er for et ur af den type. Stil det hver søndag 2 min frem, så har du også den "kontakt" med dit ur. Icon_razz
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Gå ind til Jørgen Krognos han kan sagtens regulere på dit ur så det går mere præcist.

MVH Peter
Svar
Tak for jeres svar - jeg smutter forbi Krognos igen en dag...
Svar
- har et cal. 28x værk og vinder ca 6 sek. i døgnet målt over en uge. Det er dog ikke sikkert din kan blive ligeså præcis, men da de fleste foretrækker at uret vinder lidt ville jeg få det justeret! - at vinde mellem 5-10 sek ville være ok i min verden!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)