Bagside af skal jeg ikke byde på, ville tro den var tykket på, men det duer jo ikke hvis du ødelægger noget
Stille det - der er en række muligheder. Naturligvis den at det er kronen der skal trækkes op, men ikke virker, ingen vold her heller.
Mere sandsyligt er at det er en pin set - hvor der er en lille pin(d) i siden på uret - oftest helt i siden - ikke så langt fra kronen, som skal holdes nedtrykket med en negl, medens du justerer.
Der er også en god mulighed for at det er en såkaldt Hand bolt set - som er lille metal "Switch" som oftest vil sidde sådan, at den enten sidder i siden helt op til glasse, eller i visse fald sågar sådan at glasse skal løftest op for at give andgang til den lille skyder, som så skydes i modsat retning af hvordan den sidder når du ikke kan stille uret. Sådan kunne jeg tro det var på en Lange - lige uden for glasset - kig godt efter
Får vi lidt billeder af kasse, skive og værk - (hvis du får en prof til at åbne det) mon?
Jeg har en Zenith kaliber 10-277 som ikke er en helt almindelig Zenith, med netop
hand bolt set
Desværre har jeg ikke et foto der viser funktionen, meeen uret har jeg da

vh John