PP priser
--------------------------------------------------------------------------------

Sad i en ursnak i sidste uge og omtalte PP som noget i den dyre ende - fra ny - og som brugt.

En mente at man kan - eller i hvert fald kunne, for få år siden købe et nyt for ca 30 K - jeg tvivlede lidt på det, men ved jo stort set intet om det.

Hvad siger den officielle prisliste idag - og hvad siger Grey market?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:--------------------------------------------------------------------------------

Sad i en ursnak i sidste uge og omtalte PP som noget i den dyre ende - fra ny - og som brugt.

En mente at man kan - eller i hvert fald kunne, for få år siden købe et nyt for ca 30 K - jeg tvivlede lidt på det, men ved jo stort set intet om det.

Hvad siger den officielle prisliste idag - og hvad siger Grey market?

vh Baun

Mener du Patek Philippe?

I herremodellerne er en 3919 vel noget af det billigste. Den koster omkring 80.000 i listepris.

mvh Morgan
Svar
PP - Patek Philippe starter omkring - 80 K - ja det var noget i den retning jeg regnede med.

Kan man finde priser på nettet eller er mærket for fint til den slags markedsføring? Er der et grey market med rabatter på 20 - 30 % eller hvad?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:PP - Patek Philippe starter omkring - 80 K - ja det var noget i den retning jeg regnede med.

Kan man finde priser på nettet eller er mærket for fint til den slags markedsføring? Er der et grey market med rabatter på 20 - 30 % eller hvad?

vh Baun

tror godt man kan få rabat på de fleste upopulære modeller, men alle sport modeller 57XX, 506X det er sikkert mindste list pris du skal betale for...
Svar
Baun Skrev:PP - Patek Philippe starter omkring - 80 K - ja det var noget i den retning jeg regnede med.

vh Baun

30% er nok lige vel optimistisk. Generelt skal du være glad for at få lov til at betale listepris på de populære modeller, som i øjeblikket er 5070, 5970, 5101, 5146, og de store Nautilus.

Du kan sikkert finde især 3919 og ældre < 35mm modeller til rimelige penge....

Måske man skulle vende det om, og spørge, hvor meget vil du bruge? Og ville du kunne leve med et 32-33 mm herreur?

Morgan

ps. Jeg har gode priser på 5101 og 5970 hvis det skulle være. Email mig.
Svar
Det var som sagt bare fordi vi havnede i denne lidt "unødvendige" debat: Hvad man kan købe et nyt PP for? Min kolega mente at kende en, som for få år siden havde købt et til 30 K, mens jeg mener at man skal op med mindst det dobbelte - og vi talte om nye ure.

Jeg ved stort set intet om PP selv, men skulle jeg have et skulle det være et helt enkelt klassisk dress - guld ur.

Faktisk kunne en rigtig spændende (men også meget dyr) samling være at plukke det bedste fra hver Brand - JCL Reverso eller Memovox - Rolex Datejust, IWC portoguesee, Omega Speedmaster osv.

tak for svarene.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)