Glasbagkasse
Jeg har kigget på et hverdags ur fra Klarlund, så min Speedmaster prof. kan få lidt ligge tid på hylden.

Uret jeg har kigget på har stål bagkasse og kunne egentligt godt tænke mig en glasbagkasse istedet for.

Er der nogen der ved om det umiddelbart kan lade sig gøre at få monteret en glasbagkasse, og i så fald hvem kan gøre det og til ca. hvilken pris?
Svar
Klarlunds ure ser ganske flotte ud, men der er nok en grund til at de ikke er med glasbagkasse. Lige umiddelbart tror jeg ikke værkerne kan "bære" en glasbagkasse. Her mener jeg at finish og værk ikke er specielt seværdigt men alm. standard værker uden finish.

Det er muligt at speciallave glasbagkasse og de koster vel små 2 k. Var jeg dig ville jeg nok købe et ur der var 2 k dyrere og dermed få mere ur, frem for at smide dem i en speciallavet bagkasse.

/Mads
Svar
Good point.
Den havde jeg ikke selv lige haft oppe og vende.
Tror så jeg vil kigge efter noget andet i nogenlunde det prisleje.
Svar
Du kan faktisk få ure med ok ETA værker og glasbagkasse for omkring 3-4k. Ikke noget specielt kønt syn, men teknisk set ganske sjovt.

Skal der også være lidt finish på værket skal du nok desværre op i 15-20 k klassen.

Hvorfor køber du ikke et billigt hverdagsur ur (nyt/brugt) til 2-4 k og så en glasbagkasse til Speedy´en til 2 k? Det kan bære en glasbagkasse og er både teknisk og visuelt smukt. Desuden kan de fås originalt, så du ikke skal ud og have en speciallavet.

/Mads
Svar
Igen, gor forslag.
Vil dog helst holde min speedy helt original, så ingen glasbagkasse til den.
Men er dog gået igang med at kigge efter et ur i det prisleje i anbefaler.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)