Svar: 452
Tråde: 30
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Blindes Arbejde fremstiller et rigtig fint sæt, desværre er det ikke på deres hjemmeside, men deres forskellige skobørster kan findes
her.
Deres butikker er i høj grad et besøg værd. Du har ikke angivet nogen lokation i din profil, men adresserne på deres butikker kan findes
her.
Mvh.
Jakob
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg anvender ofte relativt almindelige børster i plast og med bløde naturhår, selvom det selvfølgelig ser mere tjekket ud i træ. Men hvis nogen finder et sted, hvor de har halvrunde børster, nærmest formet som en citron-halvmåne med børster på den runde side og håndtag på den flade, så er jeg aftager. De gør, at man kan bruge en drejende bevægelse med håndledet, når man pudser efter.
Det vigtigste for mig er faktisk sko-sværten, hvor jeg IKKE vil have den tandpasta tynde creme, man kan købe i enhver hælebar. Det skal derimod være den hårde type i de flade dåser, som man i Danmark desværre kun kan få i nogle få farver. Så det er et fast indkøb for mig, når jeg er i lande, hvor rigtige gentlemen skifter sko så ofte de skifter ur, og hvor sko er dyre, men holder i masser af år. Og jeg køber helst snørebånd af den type, som er afsluttet med et lille, fastklemt rør af metal, og som de heller ikke har hos hælebaren nede om hjørnet.
Husk iøvrigt at tage snørebåndene ud, når skoene pudses!
/Bjørn.
•
Svar: 21
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Ja, tråden om barbering fik mig også ind på hjemmesiden fra "Blindes Arbejde". Jeg bor I København, så må hellere besøge deres butik i Nordvest.
Hvad er mærket på den skocreme? Jeg er naturligvis enig i, at snørrebåndene skal ud ved pudsning
Tak for svarene.
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
SDB Skrev:Hvad er mærket på den skocreme?
Det er (ofte) "Kiwi" - ligesom tandpastastadset. Forskellen er at det, som jeg finder er det rigtige, er i flade metaldåser, hvor der på siden sidder en lille "vinge", der kan drejes for at åbne låget. Det bløde stads kommer i lidt højere bøtter af glas med skruelåg.
/Bjørn.
•
Svar: 126
Tråde: 10
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Bjørn, kiwi laver noget der hedder "Parade Gloss" som er præcis som du beskriver, det har mange skomagere (ved dog ikke om det fås i andre farver end sort).
Noget helt andet: Hvor køber du de snørebåde med metalhætter? Jeg er lidt træt af at selv dyre sko har ""almindelige" plastender på snørebåndene så hvis man kommer til at træde i dem et par gange så bliver de ødelagt.
/U.
•