Hvorfor skjules serienummeret?
Jeg kan se, at folk skjuler serienummeret på garantibeviset, når de afbilleder dette (fx i forbindelse med salg). Jeg har selv gjort det samme - sådan i bedste lemming-stil Icon_e_smile

Hvad er begrundelsen for at skjule serienummeret?

İmage
Svar
Aht. til forsikringen. Sådan så der ikke er andre der kan melde "dit" ur stjålet (hos politiet), og derved kræve erstatning hos forsikringen... Icon_e_wink
Svar
Det er jo ret så væsentligt.

Jf. denne tråd <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=10340" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=10340</a><!-- l --> havde jeg dog fået den opfattelse, at man skulle være i besiddelse af garantikortet - et billede ville ikke være tilstrækkeligt - såfremt udbetaling for et tyvstjålet ur fra forsikringsselskab skulle finde sted.
Svar
Din forsikring kan ikke kræve garantibevis for at dække et ur. Det er en myte. Man har masser af ting uden garantibevis, kamera, video, guldsmykker og hvad ved jeg.
Jo mere sandsynligt du kan gøre det, at du har uret, jo lettere. Garantibevis er udmærket, men kan jo lånes af andre. Da jeg var ung, havde jeg bekendte der kunne finde på at bede om at låne kassen fra mit kamera, da de lige skulle fixe en forsikringssag ved et indbrud - NEJ TAK

Tag billeder af de ting der er små og som du vil sandsynliggøre du har. Gerne så man ser dit hjem eller glade ansigt samtidigt.

Gør det generelt. Træk skuffer ud, åben skabe og skyd ind i dem + skyd lidt rundt i huset, så ser man meget af hvad der er, i tilfælde af tyveri, og endnu vigtigere ved brænd, hvor man selv let glemmer en masse ved en skadesanmeldelse. Hvem husker alle sine skuffer.

Gem billeder på DVD i box eller byt med naboen eller en ven, så den ikke brænder med.

Det med serienummeret er også for mit vedkommende for at gøre det umuligt for snydere at bruge mit kasse nummer og mit serienummer når de annoncerer ure til salg. Du ved typen - kasse og serienummer kan verificeres hos Omega om ønsket (jag goddav mand økseskaft)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg må hellere finde kameraet frem - og blive ved med at skjule mine serienumrene på mine ure Icon_e_biggrin
Svar
sometimes the numbers are hidden because the numbers are unlucky in the far east watch market.some collecters will not buy these watches. willy the angry
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)