02-12-2009, 12:47 AM
jacob jensen Skrev:Jeg kan godt se forskel Mads
men det er jo ikke raketvidenskab at et ur til 100k har en højere finish end et til 50k![]()
Jeg syntes et mærke skal måles på hvad de kan præster som det ypperste her står JLC for mig ikke i skyggen af PP hverken når vi snakker finish (på deres dyre modeller) eller på innovation.(her mener jeg JLC er foran) PPs historie er da heller ikke flottere end JLCs![]()
At PP skulle være finere fordi deres indgangs modeller er dyrere end JLCs minder om snobberi
i min verden og snobberi kommer jeg aldrig til at give en bøjet fem øre for.
Hvis det ikke er raketvidenskab hvorfor skal vi så blive ved med at forklare det
Det er da snopperi, men faktum er at et brands image ikke er bedre end deres billigste modeller. Tag et mærke som Maurice Lacroix. De har ure til 3 k men også ure til en mio. Kald mig snoppet, men jeg gad seriøst ikke give en mio for et ur hvor du kan få et med samme navn på skiven for 3 k
Min vurdering af et mærke er og bliver en helhedsvurdering af HELE modelpaletten. At peugeot kan lave en Le Mans vinder gør jo heller ikke mærket til nr. ét. At JLC kan lave et kompliceret ur i 10 stk. er jo groft sagt det samme.
Det er mange ting der skaber et godt navn. Ferraris (og PPs) er kommet ved at holde et ekstremt højt bundniveau over en meget lang periode UDEN at have slækket på kvaliteten trods op- og nedgangstider.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)