Uret til Le Mans
Hej

Hvis jeg kom ned til Le-Mans vil jeg tage mit Tom Kristensen ur på, som er i titanium og limiteret til 777 styk. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
petermm Skrev:Hej Mads

Jeg kender intet til Rolex, men her er et nærbillede.

Jeg spurgte om der var indgraveringer på bagkassen - men det er der desværre ikke.

İmage

Det ligner et guld/stål!? Så falder det hele desværre lidt til jorden da de med samlerøjne ikke er specielt eftertragtede Icon_e_sad

/Mads
Svar
Er man så bare helt uden for selskabet, hvis man kunne tænke på at bære et Schumi legend ref.: 321.32.44.50.01.001.... Icon_cool

İmage

- lidt for moderne til det garvede LeMans-folk?? Icon_e_smile
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
Det Speedmaster skriger motorsport. Selv om det er et F1 ur passer mindst lige så godt ind som ure opkaldt efter banerne i Monaco og Daytona Icon_smil

Jeg ville være i tvivl om hvornår man ellers skulle tage sådan en Speedmaster på. Der er Tag Monaco og Daytona nok mere allround eftre min mening. Men nu var det jo ikke det spørgsmålet gik på.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Der er MASSER af ure der skriger motorsport og et hav af modeller lavet til div. racerkører. De fleste producenter har jo lavet et motorsportsur, for at være med på vognen. Jeg kan nævne: Chopard, Omega, Oris, TH, AP, Richard Mille, BP, Graham, ect, ect.

MEN det der for mig gør forskellen i Lemans sammenhæng er historien. Lidt som Ferrari der altid har været med, er det også først rigtig fedt og klassisk når urene har motorsportshistorie. Her TH og Daytona bare langt foran de andre i feltet.

Skulle jeg se borte fra historien og vælge det der lige pt. i min verden er mest motorsportsur, ville jeg da foretrække et Richard Mille RM011 FM. Det er et ur i F1 klassen både mht. teknik, materialer... ja og selvfølgelig pris Icon_cool

/Mads
Svar
Hej

Med hensyn til motorsport historie, er det nok Heuer der var først, og ikke Tag Heuer, de bygger jo som bekendt videre, på den oprindelige Heuer historie, hvilket som er helt på sin plads, når man nu engang har en så fin historie, og med hensyn til Rolex er der kun en model der kan sættes sammen med motorsport, og det er selvfølgelig Daytona, og måske derfor at det er det meste eftertragtede Rolexur. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
petermm Skrev:Hej Mads

Jeg kender intet til Rolex, men her er et nærbillede.

Jeg spurgte om der var indgraveringer på bagkassen - men det er der desværre ikke.

İmage

FLOT Autavia (her skulle være en smiley, der lader mundvandet løbe)

Autaviaen er da i den grad også et ur, der nærmest skriger motorsport og ville gøre sig godt til Le Mans.

Desuden ses det ikke så ofte som en Rolex Daytona.
Svar
Tak Jakob

Hvis du kan lide Heuer må du lige ind på min hjemmeside - [url]"http://www.watchsite.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchsite.dk[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
Hej Peter

Jeg er også helt vild med din samling af Heuer. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)