Svar: 231
Tråde: 28
Modtaget Likes: 138 i 52 svar
Givet Likes: 122
Vil Sellita ikke kunne levere reservedele uden om ETA? De har jo produceret dele for ETA før i tiden, og hvis man kigger på deres hjemmeside, står der, at de kan kontaktes for bestilling af ETA-dele, men om det er en garanti ved jeg ikke. Hvis der er tale om basisværker, er de trodsalt "bare" ETA-kloner.
M.v.h. Thomas
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Det må formodes at være den billigste løsning med en lille reparation / udskiftning af part, hvilket så afhænger af urmageren og de muligheder han har til rådighed, men kunne man ikke forestille sig nu hvor f.eks. Sellita laver kopier af ETA værker (grundet udløbet beskyttelse af nogle værker), at disse blev skiftet fuldt ud. Det er jo ikke en sky høj pris for sådan et værk, alt efter kvalitet, men jeg forestiller mig ikke at et værk koster meget mere end nogle få tusinde...så kan man vel blot udskifte med et nyt værk.
Sådan en udskiftning kan ikke tage mange minutter for en god urmager, så jeg vil gerne finde forståelse for denne mulighed i stedet for altid at tale om reparation, skille værket af og rense....denne udskift og smide væk må da være muligt, eller hvordan ser i eksperter på den mulighed.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Priserne på standard ETA og Sellita værker er beskedne, hvilket man kan forsikre sig om f.eks. her:
http://www.ofrei.com/page_183.html
JK
•