Urmager på Østerbro ?
Nu skrev du jo selv at kr. 500 var en høj pris for et stykke standard arbejde og det er jeg helt enig i.

Men din søn er tilfreds, både med uret og batteriskiftet, så alt er godt.
Svar
(26-01-2018, 02:11 AM)Claus Tukjær Skrev: Nu skrev du jo selv at kr. 500 var en høj pris for et stykke standard arbejde og det er jeg helt enig i.

Men din søn er tilfreds, både med uret og batteriskiftet, så alt er godt.

Det er rigtigt - men det var lige så meget det med, at de sagde 200kr i telefonen og da han så mødte op i butikken var det pludselig mindst 500kr ! (Excl. batteriskift).

Man kan diskutere om 500kr er for meget for en tryktest - men som flere siger afhænger det også af hvor omfattende testen var. Og det kan jeg desværre ikke svare på.

Min søn er tilfreds, idet de var up front med prisen og han fik en venlig og positiv betjening.

Men der er nok ikke nogen tvivl om at det havde været billigere i Jylland

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(26-01-2018, 04:33 AM)pbr Skrev: Men der er nok ikke nogen tvivl om at det havde været billigere i Jylland

Eller mange andre steder i KBH, som også anbefalet  Icon_blink
Svar
Det er lidt sjovt det der med tryk-test af ure.
Jeg vil vove det "ene øje". At de fleste tryktest foregår i en Witch-tester der kun kan trykke 10 bar, hvilket i "runde tal" svarer til 100 m.
En tryktest bør først foregå i Witchien, når det så er konstteret at det er tæt, så skal det ud i vand, og trykkes til det der svarer til det antal meter det nu kan klare, der skal det, så vidt jeg husker, så være i 5-15 minutter.  Der efter skal uret varmes op til ca 40 grader C, og glasset køles så hurtigt ned. Dette kaldes en kondenstest, hvilket jeg endnu aldrig har hørt omtalt herinde.
Hvis alt dette er blevet gjort, ja så vil jeg mene at 500,- kr ikke er for meget, men jeg har dog min tvivl om dette er blevet gjort, er det det, burde det stå på kvitteringen.
Og det er jo ikke udskiftningen af pakningen der koster, så lad den være med i prisen, dog ved visse ure kan der være så mange pakninger at det kan komme på tale at betale ekstra for dem, f.eks. har Rolex jo 5 pakninger der så skal skiftes i deres dykker ure.

Nu arbejder jeg selv et sted hvor mester ikke lige går så højt op i de små detaljer, men jeg kan dog gøre det til 10 atm. Og om ikke så længe også herhjemme...... Icon_smil  Icon_smil  Icon_smil
Den tid den glæde... Icon_e_biggrin1  Men jeg agter ikke at investere i trykprøveudstyr der kan klar flere 1000 meters dybde, for undskyld mig, hvem kommer derned.... Icon_blink  Så er der nok ikke brug for et ur mere.... Icon_e_biggrin1
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • Claus Tukjær
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)