Ikke ur-relevant-undskyld.
- men er der nogen der kan anbefale en god herreskrædder i København? På forhånd tak.
Svar
Brdr. Andersen - det fåes ikke bedre.

/Jan
Svar
Tak Jan. Et svar! Er der aldrig nogen der køber nyt tøj til alle de fine ure?
Icon_question
Svar
Hej OHW

Brdr. Andersen har altid været glimrende, men de har ikke selv skrædderi længere. Tror at de får det lavet i tyskland...

Selv bruger jeg en skrædder der kommer til Danmark et par gange om året fra Hong Kong. Han er virkelig dygtig og man får virkelig meget for pengene. Har bestilt nogle ting fra ham i denne uge:betalte omkring 5000 kr for en cashmere jakke, et cashmere/uld jakkesæt og tre skjorter altsammen med de lækreste detaljer!... rørende!

skriv en mail til pwamby @ gmail.com hvis du vil høre mere om ham og hvornår han næste gang er i danmark
Svar
Peter A Skrev:Hej OHW

Brdr. Andersen har altid været glimrende, men de har ikke selv skrædderi længere. Tror at de får det lavet i tyskland...

Selv bruger jeg en skrædder der kommer til Danmark et par gange om året fra Hong Kong. Han er virkelig dygtig og man får virkelig meget for pengene. Har bestilt nogle ting fra ham i denne uge:betalte omkring 5000 kr for en cashmere jakke, et cashmere/uld jakkesæt og tre skjorter altsammen med de lækreste detaljer!... rørende!

skriv en mail til pwamby @ gmail.com hvis du vil høre mere om ham og hvornår han næste gang er i danmark

på Østerbro. Han leverer bl.a. tøj til direktionen i Den Danske Dank, men det siger selvfølgeligt ikke meget Icon_e_wink

Det lyder ellers som om Told og Skal holdes uden for denne lille handel. For et par år siden kunne man i store dagsbladsannoncer se annonceret at en af Singapores kendteste skræddere kom på besøg. Interesserede kunne bare komme og få taget mål hos ham på hans hotel og betale forud. Noget senere ville varerne så komme. Det gjorde de rigtigt nok også,...sammen med en besked fra Told og Skat om at man var velkommen til at erlægge dels skyldig told og moms før varerne blev udleveret!!!

Et rigtigt sæt skræddersyet tøj koster nok et sted mellem 15-20.000 kr. så hvis du lovligt kan gøre det for 5.000 kr. og samtidigt få en sportsjakke og skjorter med, har du sandeligt gjort en god handel.

Mvh Jacob H
Svar
-på Østerbro? Hvem?
Svar
Nu skal vi jo ikke lave dette om til en herretøjsforum men alligevel -
jeg har lige fået lavet to made-to-measure jakkesæt hos Brdr. Andersen og det er korrekt at de sender målene og dine ønsker om slidser, lommer, knapper, ekstra bukser etc. til Tyskland og et "råsæt" kommer tilbage. Men derefter laves alle de spændende ting i systuen bagerst i Brdr. Andersen, Rouloux skuldre, tilretning af ærmegabet, taljeringen, seleknapper, perfekt fitning etc.

Fantastisk service og de retter til - til du er fuldt tilfreds. Og prisen er absolut rimeligt - ikke Thailand priser, men det er normalt som med urene du får hvad du betaler for. Held og lyke med det Icon_e_biggrin

/Jan
Svar
Mange tak alle. Du har ret Jan, nok om herretøj. Sitemanageren kan evt. slette tråden!
Svar
Kære Jacob H,

Det er skam ganske lovligt at købe herretøj fra min Hong Kong skrædder. som med alt andet man bestiller fra udlandet opkræver toldvæsenet told og moms når varerne bliver indført i landet fra et ikke EU land.

Det er ikke skrædderens opgave at betale skatten i DK men din egen.

Sidste gang betalte jeg omkring 800 i told og moms for et jakkesæt og en jakke og samlet set er det stadig billigt for et sæt skræddersyet tøj.

Så du behøver hverken at hidse dig op eller være harm - alle regler bliver skam overholdt!

Og Jan. Jeg kan kun være enig med dig om at det er en helt anden følelse når skrædderen kræser om dig og rettet tøjet personligt til sammen med dig. Det er noget helt særligt! Jeg syntes blot at jeg ville dele min gode oplevelse med jer, omkring et produkt (til en helt anden pris af Brdr and's) som jeg har været ovenud tilfreds med.

Mvh

Peter
Svar
Anonymous Skrev:-på Østerbro? Hvem?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)