Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
I mange år har jeg leget med tanken om en urauktion som den Jan og jeg søsatte umiddelbart efter nytår, men desværre har det vist sig at interessen herfor har været noget begrænset.
Men ideen er afprøvet og selvom vi begge har haft rigtigt meget arbejde hermed har vi ikke fortrudt det et minut.
Men vi må også være realistiske og indse at arbejde og tid ikke står mål med forventningerne hvorfor vi vælger og stoppe nu imens det stadig er sjovt.
Alle auktioner løber indtil annonceret udløb, således at de sidste auktioner slutter 22. marts, så sidste chance for et rigtigt billigt ur.
Men i slipper ikke for Jan og jeg, vi arbejder videre og vil helt givet ændre en del i konceptet og så vende tilbage, men det må i vente et par måneder med.
•
Svar: 461
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hej Jan & Bjarne
Jeg har meget ofte kikket med på jeres auktion, og jeg har budt på gode ure.
Jeg vil anbefale jer at overveje at gøre prisen for urene lavere, da flere ure, som ikke er så interessante, er prissat til 1000 kr. som mindstepris. Det afholder mange fra at byde, vurderer jeg.
Lad mindsteprisen være op til sælger.
Overvej også, om sælger selv må byde ind. Jeg ved ikke, om det er "kåm-il-fo" på auktioner, men det kunne da være en god mulighed for sælger at loppe prisen op til et niveau, som sælger kan acceptere.
Set i lyset af, at der på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vintageure.dk">www.vintageure.dk</a><!-- w --> er temmelig mnage ure til salg, så må der vel være et potentiale og berettigelse for auktionen, vurderer jeg.
Hvor om alting er, så må I gøre det mere attraktivt for sælgere og navnlig købere at besøge og byde på auktionen.
Jeg ønsker jer det bedste for den fremtidige auktion.
Venligst
Stefan Garvig
•
Svar: 61
Tråde: 7
Jeg aner ikke engang hvad url'en er ?!?!
•
Ideen er rigtig god, og en skam det ikke udvikler sig bedre endnu - jeg mener også der bør være plads til en auktion, når der er så mange ure til salg på vintageure.
På mange auktioner er der ikke en mindste pris, hvilket jeg mener er en god ide, hvis man så som sælger kan byde selv, kan man styre prisen, men med risiko for at man til sidst står med det ur man ville sælge, og derved har tabt en handel.
Jeg mener ligeledes man bør begrænse det antal gange et ur kan komme på auktion, med uændret minimums pris, hvis man vælger at beholde minimum pris. Det er ikke alt for interessant og se f.eks. den samme Zenith fra 1920 til en minimums pris som ingen vil betale .....
Håber på i kommer igen med urforum......
•
Svar: 372
Tråde: 30
jeg tænkte nok det ville komme så vidt!! desværre!
én af hovedårsagerne er nok oz, at det er total uinteressante ure der er sat til auktion. der er ingen, der vil give 1000 kr for et ur, der ikke engang har en bedre vurdering end 3.
hvad med at tilbyde sælgerne på vintageure om de vil sætte deres ure på auktion istedetfor. der er jo en del, der har deres ure til salg meget længe - uden succes.
da det er almen kutyme at prutte om priser herinde, ville det så ikke være en idé, at sælgerne sætter deres ure på auktion til en pris der tangerer smertegrænsen?
resultatet kunne blive, at der kommer interessante ure på auktion og dermed gang i forretningen. disse sælger skulle så selvfølgelig kunne sætte deres ure på auktion uden salær.
det er dælme ærgerligt, hvis dette tiltag skulle forsvinde og igen overlade urauktioner til lauritz og gauguin.
•
Jeg tror at hvis man samlede interfacet for Vintageure.dk salget samt urforum.dk - og derefter havde de statiske annoncer på som "buy it now" ala ebay, så er der meget bedre bid.
2 indgange virker ikke.
M
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Med én portal for salget - og en mulighed for at sætte enten en høj start pris - eller en buy it now som indgang - eller en lav minimumspris, så burde der komme mange spændende ure på, det er der jo allerede i de alm køb/salg sider.
Eneste problem bliver at vi jo kan se at mange af urene i køb/salg ligger på i måske ½ eller et helt år - og det ser måske lidt fjollet ud, men det gjorde måske ikke så meget at "auktionen" kunne have en endog meget lang løbetid - og sælger kunne måske få lov at leje lidt med minimums prisen over tiden, så han kunne sænke den lidt efter lidt, hvis ikke der var bid. Lidt i stil med "hvor længe tør du vente inden du slår til"
Leg videre med tankerne
vh John
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Hej Jan og Bjarne,
Man (jeg mener jo nok "I"!) kunne også forsøge på en anden måde. Vi har jo ofte kritiseret eller gjort grin med det ene eller det andet på f.eks. Lauritz net-auktion, netop fordi beskrivelser var mangelfulde, urene ikke levede op til det lovede, fake, osv. Men Lauritz er jo et af de etablerede navne.
Hvis nu det var Lauritz, der havde den service, hvor en urmager åbnede uret for at kontrollere det, hvor en kyndig person skrev beskrivelsen af uret, og hvor sælger og især nok køber derfor var langt bedre stillet, så ville det være rigtig godt.
Har I overvejet at kontakte Lauritz (eller en af de andre) for at tale om dette? Lauritz må da kunne have en interesse i f.eks. at kunne lave en rubrik med urmagerkontrollerede ure?
/Bjørn.
•