Breitling automatic ure
Jeg er på udkig efter et nyt ur. Har tidligere haft et Breitling Colt Quarz og vil gerne have Breitling igen.

Har kigget på både quarz og automatic.

Var så inde hos en aut. breitling forhandler som sagde at hvis jeg ville have et præcist ud skulle jeg holde mig fra automatic da det nemt tabte 5 min på en måned.

Er det virkelig så meget det taber ?

De ure jeg har kig på er et Colt II chrono og et Blackbird.

mvh

Kostas

PS: er da også lidt lun på et Sinn 6000 - men de er jo ikke til at finde herhjemme (eller har jeg ikke ledt godt nok)
Svar
det er selvfølgelig noget vås at lukke ud af en breitling-forhandler at være!!!

alle breitling er cosc-certificeret og vil efter mine beregninger max. tabe 1,5 min. på en måned. skulle den virkelig tabe 5 min. kan du få den indstillet hos din urmager på garanti.

det lader til, at det ikke er breitling din forhandler vil ha dig til at købe. Icon_razz
Svar
Ham sælgeren hører da vist ikke til de mest velinformerede. Det er korrekt at quarz er mere præcis end mekaniske ure, men har du kig på et nyt Breitling automatic er det sikkert COSC-certificeret.
Det betyder at det maksimalt må taber 4 sec/døgn = ca. 2 min/md. Her er tale om maksimum tab. Normalt vil et nyt mekanisk ur (af fornuftig kvalitet) vinde mellem 1-3 sec. i døgnet. Et tab på 5 min/md, for et velfungerende ur, hører vist fortiden til. Alle nyere +5000 kr. mekaniske ure kan trimmes ind så de går ganske fornuftigt inden for COSC kravene(-4 til + 6 sec. pr. døgn). Taber de 5 min/md skal de enten serviceret eller justeres, for så er der noget galt.

Både Breitling og Sinn´s automatics har fornuftige ETA-værker, som går præcist. Så det skal du ikke bekymre dig for. Sinn køber du ab fabrik via deres hjemmeside.

Jeg tror de fleste brugere på forumet vil anbefale dig at købe mekanisk. For det er næsten et "must" for en hver ur-freak at det er mekanisk.

Mads Gjødesen
Svar
OK tak. Jeg kunne heller ikke helt forstå det. Men han ville nok helst sælge mig det Colt II Quarz han havde liggende...

Men jeg gik ellers derfra og var enig med mig selv om at så ville jeg ikke have en mekanisk ur hvis det tabte så meget.

Men da jeg også gerne skulle kunne opgradere en dag så er det gamle vel også mest værd hvis det er mekanisk. Ikke at jeg køber et ur for at sælge det igen - men som min kone så klogt siger - jeg kender dig og om 5 år vil du have nyt igen Icon_smil (hun har nok ret)

Mht. Sinn - findes der så ikke en forhandler tæt på grænsen man kan smutte forbi ? Vil helst ikke smide 15k efter et ur som så slet ikke "sidder rigtigt"

mvh

Kostas
Svar
Det automatiske/mekaniske ures gensalgsværdi er bedre end quarz. Så tabet vil ikke være så stort procentvis. Så selv om de er lidt dyere, kan det godt svare sig at smide de ekstra kr. i sidste ende.

Så vidt jeg husker kan Sinn kun købes via nettet hos dem selv. Det sparer jo også det sidste detailled, og kommer køber til gode med billigere ure. At servicen i købsfasen så ikke er super er bagdelen. Men de har sikkert et velfungerende retur-system, så du har mulighed for at prøve uret inden handlen er 100 % afsluttet.

Held med det uanset hvad du beslutter dig for!

Mads Gjødesen
Svar
kostas Skrev:OK tak. Jeg kunne heller ikke helt forstå det. Men han ville nok helst sælge mig det Colt II Quarz han havde liggende...

Men jeg gik ellers derfra og var enig med mig selv om at så ville jeg ikke have en mekanisk ur hvis det tabte så meget.

Men da jeg også gerne skulle kunne opgradere en dag så er det gamle vel også mest værd hvis det er mekanisk. Ikke at jeg køber et ur for at sælge det igen - men som min kone så klogt siger - jeg kender dig og om 5 år vil du have nyt igen Icon_smil (hun har nok ret)

Mht. Sinn - findes der så ikke en forhandler tæt på grænsen man kan smutte forbi ? Vil helst ikke smide 15k efter et ur som så slet ikke "sidder rigtigt"

mvh

Kostas

Der er en Sinn forhandler i DK. Eller depot som de kalder det.

[url]"http://www.sinn.dk/RunScript.asp?na=DisplayNewsArticles.asp&ap=">http://www.sinn.dk/RunScript.asp?na=Dis ... es.asp&ap=[/url]

Prøv her - han er i Hjørring - det er da tæt på grænsen. Den norske og svenske.
Icon_cool
Morten
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)