Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
peter Skrev:Hej
Du kan allerhøjest komme til at betale for forsendelsesomkostninger, da de ikke selv har solgt uret.
MVH Peter
Ja det er fair nok at man skal betale for forsendelsen, resten bør være dækket af den int. garanti.
mvh
Henrik
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
HG Skrev:peter Skrev:Hej
Du kan allerhøjest komme til at betale for forsendelsesomkostninger, da de ikke selv har solgt uret.
MVH Peter
Ja det er fair nok at man skal betale for forsendelsen, resten bør være dækket af den int. garanti.
mvh
Henrik
Normal praksis hvis det er en international garanti er at der ikke tages penge hvis den skal sendes, men det er måske ikke det store problem. Vil dog påstå at hvis man køber noget som er dyrt at sende og som er omfattet af international garanti fra et mærke som er repræsenteret her i landet, så ville jeg blive ret sur hvis jeg skulle betale for forsendelsen.
Skal det være UPS eller DHL eller lignende og skal det være forsikret, og hvis det ikke sendes forsikret, mener de så man selv skal have ansvaret hvis det forsvinder på ud eller hemrejsen?
Jeg synes det elendig service hvis det er et internationalt produkt med international garanti og det er købt med internationalt garantibevis (noget andet hvis det er grey market - og nu husker jeg pludseligt ikke helt starten af tråden) og tvivler på det ligger inden for købeloven - men jeg er ikke 100% sikker.
•
Svar: 16
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hannover_dk Skrev:HG Skrev:peter Skrev:Hej
Normal praksis hvis det er en international garanti er at der ikke tages penge hvis den skal sendes, men det er måske ikke det store problem. Vil dog påstå at hvis man køber noget som er dyrt at sende og som er omfattet af international garanti fra et mærke som er repræsenteret her i landet, så ville jeg blive ret sur hvis jeg skulle betale for forsendelsen.
Skal det være UPS eller DHL eller lignende og skal det være forsikret, og hvis det ikke sendes forsikret, mener de så man selv skal have ansvaret hvis det forsvinder på ud eller hemrejsen?
Jeg synes det elendig service hvis det er et internationalt produkt med international garanti og det er købt med internationalt garantibevis (noget andet hvis det er grey market - og nu husker jeg pludseligt ikke helt starten af tråden) og tvivler på det ligger inden for købeloven - men jeg er ikke 100% sikker.
Uret er købt hos SMwatches, og det er vel det man kalder grey market, eller hvad ? (SMwatches står ikke som værende autoiseret forhandler på Panerai's hjemmeside.)
Og man kan vel ikke klandre Klarlund for, ikke at ville sætte penge til på en handel, som de ikke har foretaget. De har fået en regning for servicen, som de forståeligt nok, sender vidre til kunden. Hvis uret var købt hos dem, var de nok til at snakke med ang. regningen for den ekstra service.
Om den så er berettiget eller ej, skal vel tages op med Panerai.
eller ved forhandleren, hvor uret er købt. (Men SMwatches har jo hurtigt klaret det.... "Sorry to here, but you have to fix it with Panerai"! - "super service" må man sige.)
VH Henrik Johansen
P.S. jeg bliver mere og mere glad for at jeg IKKE købte mit ur hos SMwatches. Bevares han er billig, men service er der ikke meget af, efter de forskellige indlæg der er at finde her i forummet.
•
Jesper G. Skrev:peter Skrev:Hej
P.S. jeg bliver mere og mere glad for at jeg IKKE købte mit ur hos SMwatches. Bevares han er billig, men service er der ikke meget af, efter de forskellige indlæg der er at finde her i forummet.
HURRA
Så er vi i det mindste to på dette site der har fattet at service koster lidt!!
3 som har fattet det MINDST - og når SMwatches ikke giver international garanti - HVIS de ikke gør det - er det da en klar downside for at handle med ham - en meget klar synes jeg, og hvis man så til det lægger manglende interesse hos SM for at hjælpe når noget går galt, så ville jeg nu nok ikke bare se på prisen
•
Nu ved i hvorfor jeg ikke handler med nye Panerai. De holder bare ikke service niveauet.
Mvh Morgan
•
Morgan Jones Skrev:Nu ved i hvorfor jeg ikke handler med nye Panerai. De holder bare ikke service niveauet.
Mvh Morgan
Det tror jeg ud fra fast læsning af dette forum og mange andre fora at man kán beskrive som lidt af en underdrivelse - det med ikke at holde service niveau.
Utroligt at man vil tage så mange penge for et ur, og så - dels byde på et begrænset interesant værk i forhold til pengene, - og så et helt igennem WORLD WIDE ringe service niveau.
Ush dog
vh John (ja jeg har set den fine krone beskytter)
•
Svar: 7
Tråde: 0
Mht om der er tale om "Grey market", skal jeg ikke gøre mig klog. Når man køber et ur hos Markus (SMWatches), er han i princippet bare mellemmand. Uret er således "indregistreret" hos en autoriseret urmager og Paneraiforhandler - i mit tilfælde en forretning i Ancona så vidt jeg lige husker... Men skal da ikke ligge det mindste skjul på at jeg synes Markus´ service er til at lukke op og s.... i!!
At service koster ekstra tror jeg ikke almindeligt intelligente mennesker betvivler - har som sagt også købt en lang række andre produkter hos Klarlund. Forsøgte gennem en længere periode at anskaffe mig et PAM87 facetoface hos en forhandler - hvilket dog ikke er helt problemfrit, for nu at udtrykke det forsigtigt (kan jo så nok igen jævnføres Panerai´s brogede holdning til hele servicebegrebet  ). Derfor blev handlen i sidste ende gennemført hos SMWatches.
Mener nu egentlig heller ikke det er det relevante i denne sag - som jeg ser det, er pointen mere at jeg har betalt knap 33.000 kr for et ur, der er testet vandtæt til 1000meter,og som på to-tre måneder nærmest krakelerer pga fugt fra armen!!! At kræve dét fixet på den int. garanti´s regning er vel ikke decideret urimeligt. Klarlund har så i henhold til deres aftale med Panerai forpligtet sig til at forestå korrespondancen i sådanne tilfælde. Skal iøvrigt selv betale forsendelsen, hvilket er okay med mig. Men blir´sgu bare træt i hovedet, når de så nærmest griner ad mig fordi uret ikke er købt hos dem.
Afslutningsvis vil jeg meget gerne pointere at jeg tidligere, uden undtagelse, har været yderst tilfreds med Klarlund.
MVH Kim Rasmussen
•
Svar: 7
Tråde: 0
Hov, glemte lige lidt
Jeg kan i den grad godt forstå hvis nogen mener Panerai overordnet set er alt for dyrt. Er bare alt for vild med designet - i disse dage evt med et "desværre" mellem "er" og "bare"..
Og iøvrigt endnu engang tak for alle reaktionerne - sætter meget pris på dem.
MVH Kim
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg mener det er Panerai, som har et seriøst problem med deres autoriserede forhandlere. Såfremt man tilbyder en world wide garanti, skal service nettet bare spille max og retningslinjerne være 100 % på plads, så man ikke bliver tørret af den lokale forhandler. Men det er vist efterhånden almindelig kendt at Panerais garanti ikke er til andet end at tørre en vis legemesdel i. Jeg forstår godt Klarlund ikke vil gøre den store indsats, hvis Panerai ikke honorere dem for det. Så er det penge ud af vinduet.
Heldigvis er værkerne ikke mere komplicerede end at man ofte kan få sin lokale urmager til at fikse problemet. Det kan ofte gøres for mindre end forsendelsesomkostningerne tur/retur til Panerai. Bare møg træls man ikke kan bruge garantien til noget
Mht. om priserne på Panerai er får høje, syntes jeg nu de ligger på et nogenlunde leje. Der findes billigere ure af samme kvalitet og ure i samme prisklasse af højere kvalitet. Men 20-30.000 kr. for ure med modificerede ETA værker er altså meget normalt. Men de vinder nok aldrig "value for money" kategorien
Panerai købes pga. design og historie. Og så holder Unitas Historic modellerne prisen som ingen andre. De sælges brugt for 85-100 % af nyprisen.
Mads Gjødesen
•
Svar: 61
Tråde: 10
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Når jeg læser denne tråd, undres jeg endnu engang over, hvordan Panerai kan være repræsenteret i: THE BEST OF SCHEIZISKE URE'.
Der skal vel mere end et smart design til at kunne bleve medlem af top-ti listen.
Det får mig også til at tænke på, at jeg engang i mit allerførste indlæg på dette forum spurgte, om Panerai overhovedet kunne betragtes som et scheizisk ur. Rent formelt opfylder Panerai givitvis kravene, men de fleste vil sikkert ligesom jeg mene, at det snarere er et italiensk ur.
Endelig kunne det være interessant, at få input fra andre Paneraiejere, om dette blot er en enlig svale (mandagsur).
Jeg er under alle omstændigheder blevet livsvarigt vaccineret i forhold til at investere i Panerai, efter at have læst disse indlæg
•
|