Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Baun har du ikke et vintage Speedmaster med broad Arrow visere og cal. 321 jeg lige kan låne?
Nej det med ure under træet må jeg vist også kigge længe efter. Hvis der var frit valg ville et AP RO Perpetual Calendar eller et Blancpain Fifty Fathoms LE fra 2003 da skabe glæde

Et vintage manuelt Daytona ville også hæve standarden på Rolex samlingen...
/Mads
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Min søn er ikke rigtig moden til det med ure endnu. Da vi var på sommerferie, købte jeg et nyt ur. Jeg ville helst ikek have mit PAM111 liggende på hotellet, så min søn fik det modvilligt på. Han nød da også at gå med det, men var alligevel lidt bange for at komme til at skramme det.
Jeg tror heller ikke, der ligger et ur under træet, men hvis det usandsynlige skulle ske, ville et GLashutte PML eller et panoreserve pynt gevaldigt.
God Jul
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Den model har jeg ikke lige Mads, men du kan da altid smutte forbi og låne et lækkert Omega, hvis du lige står og skal bruge et ur og dine AP'er er for store og dine Rolex for "Blærerøvsagtige". Men iøvrigt har du vel også selv et par Omegaer som - "keepere" - er det ikke det du kalder det, du kun sælger hvis prisen er rigtig god?
Du kan også låne et Casio, Et Certina, et sector - men mit Flora låner jeg ikke ud, bare så du ved det!
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jo du har ret Baun. Ingen samling uden et par Omega´er. Jeg har dog endnu ikke fundet mig en rigtig "keeper" når det gælder Omega. Men det skulle nok være det Speedmaster jeg beskrev. Altså med Broad Arrow visere og cal. 321. De er bare sindsyg sjældne og koster kassen

Alternativt et nyere Broad Arrow med cal. 3303. Men den kan jeg jo altid købe.
Jeg har har da også tilladt mig selv en lille julegave i form af et Rolex Explorer I ref. 1016 med "hacking movement". Et klassisk Rolex som bør være i enhver samling med vintage sportsmodeller. Desværre har jeg også et AP RO ref. 15300 på ønskesedlen, men men men...det koster....

Det kan være Explorer´en bliver omsat til et AP i det nye år
Mads Gjødesen
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mads, det er lidt ligesom jægere, hvor kun de største (og dyreste) trofæer tæller. Det er noget lettere hvis hver "almindeligt, pænt og ordentlig" trofæ er ok.
Så det er nok noget lettere at samle på pæne gamle Omegaer end den Odyssé du har begivet dig up på Mads - men jeg kan godt se det spændende i din tur!
Når du ikke definerer en "Keeper" som noget du kun sælger til en særlig god pris - så er det måske ure som indgår i "pensionsordningen"
vh Baun
•