Værker
Vi taler en masse om hvilke værker der er i hvilke modeller, men hvordan er det med kvaliteten og livslængden af dem.
Ved godt at kvalitet er et svært begreb.
Jeg tænker på, at selvfølgelig er der forskel på et ETA værk og et Rolex værk, men et ETA værk er vel i en sådan kvalitet at det vil virke til evig tid (næsten).
Tager jeg fejl eller...?

Det er ikke for at starte en diskussion om hvilke værker der har den længste levetid o.s.v. Det er bare en løs tanke.
Svar
Interessant emne. Det første der kom til mig, da jeg læste dit indlæg, var, at det, vi kalde ETA værker, er et vidt begreb. Mange ETA værker bliver grundigt modificeret og adskiller sig volsom fra 'råværket'. Det er ret populært at se ned på ure med ETA værker, men nogle af dem er faktisk ligeså solide som rolex værkerne. Det gode, gamle, velafprøvede UNITAS værk, der sidder i næsten alle oversize ure, er en solid arbejdshest. Hvis det ovenikøbet har fået en kærlig behandlig og lidt bedre stumper sat i, f.eks. en bedre balance, så kan det faktisk være alle pengende værd, efter min mening.

Et inhouseværk er ikke altid lig men et holdbart eller teknisk overlegent værk. Langt mere spændende end en ebauch, ja, men det er jo noget helt andet.

Det var lidt subjektive betragtninger fra min side. Forhåbentlig en lille smule provokerende.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)