Wempe: Spitalerstr. 28 - Hamburg
Når man kigger gennem vinduerne på de københavnske urbutikker, kan man ofte undre sig over det sparsomme udvalg af de populære mærkers stål modeller - feks Rolex, Panerai mf. Jeg ved ikke hvorfor, med jeg har i andre lande set væsentligt bedre udvalg.

En anden ting som undrer mig, er at københavnske forhandlerne ikke sætter priser i vinduet. Hvis man ikke viste bedre, skulle man tro prisen blev sat som på et kræmmermarked; udfra sælgerens fornemmelse af køberens interesse og købedygtighed Icon_rolleyes. Hvorfor skal priserne være "hemmelige" i Danmark?

Hvis man vil undgå ovenstående kunne jeg foreslå at man tager en tur til Hamburg.
(og nej - desværre selvom der tilsyneladende er et større udvalg, så har de ikke alle stålmodeller - ingen Daytona feks. - Hvis man søger noget specifikt vil jeg anbefale man ringer i forvejen).

Jeg var nyligt forbi Wempe for at se på et specifikt Nomos ur.
Oplevelsen var den sædvanlige anstrengte overvenlige behandling med tykke gulvtæpper, bløde stole, kaffe, chokolade osv.
Jeg bryder mig personligt ikke om denne type atmosfære - men jeg ved at andre nyder den.

Nomos ure kan naturligvis købes på nettet, men da jeg aldrig har set et "live" tog jeg en smuttur til Hamburg (der findes ingen Dansk forhandler) for at se om forventningerne stemte overens med virkeligheden.
Wempe viste mig de modeller som jeg ville se og jeg købte den model jeg var interesseret i (Nomos Tangente Index Sport).
Alt gik som forventet uden komplikationer og som en lille bonus får man hos Wempe 3 års garanti.

Jeg har med andre ord ikke noget at udsætte på Wempe. De har et kæmpe udvalg og man kan browse deres store vindue (incl. priser) inden man går ind i butikken for at prøve - og de taler godt engelsk.

En enketbillet til Hamburg med tog koster fra KBH i øjeblikket mellem 199,- og 249,- afhængigt af ugedag og en overnatning kan uden problemer findes til 100 Euro.
Link til DSB: http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=...3307689195

Der findes mange andre urbutikker end Wempe - check evt dine foretrukne urmærkers liste over forhandlere i Hamburg hvis du vil have inspiration.

mvh
Niels
Svar
er der andre der kan komme med et begarvet ud på hvorfor næsten alle urforretnige , ex i lufthavne, vender prisskiltet, helt bevidst, ned så man man ikke kan se prisen.

I mti fald betyder det jeg går forbi og slet ikke spørger, men de må da han en grund eller er de tossede?????
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:er der andre der kan komme med et begarvet ud på hvorfor næsten alle urforretnige , ex i lufthavne, vender prisskiltet, helt bevidst, ned så man man ikke kan se prisen.

I mti fald betyder det jeg går forbi og slet ikke spørger, men de må da han en grund eller er de tossede?????

Af den samme grund at de behandler kunder i "suit & tie" bedre end kunder i shorts og morgenhår.

Mvh Morgan
Svar
hannover_dk Skrev:er der andre der kan komme med et begarvet ud på hvorfor næsten alle urforretnige , ex i lufthavne, vender prisskiltet, helt bevidst, ned så man man ikke kan se prisen.

Er det et specielt dansk fænomen ikke at ha prisen i vinduet?
De urmager jeg har set i andre lande har sgu prisen i vinduet - om det kr 398 eller kr. 150.000
God weekend
Morten

PS
Jeg kan godt li chokoladen og kaffen hos Wempe - og jeg brugte kun kr. 364 hos dem i Berlin.
Svar
Det eneste der kunne ha givet fornuft er hvis det var for at skjule prisen for konkurrenterne, men da priserne jo virker aftalte så kan jeg ikke lige se den forklaring.
Folk med slips er da mindst lige så intereserede i ikke at spilde deres tid med at spørge efter pris på et ur som dem med morgenhår - så den forstår jeg heller ikke hvis den skulle være årsag (jeg tror Morgan har ret alligevel, det er et snobudtryk).

Jeg har normalt jakke på men hvis jeg ex. skulle være ude efter en gave til en større dag for en af mine sønner, og jeg havde bestemt mig for max 20 k - så ville jeg da ærgre mig ved at gå ind og spørge på f.eks en ny Omega som jeg syntes lignede et emne, blot for at få at vide det kostede 40 k - Så uden synlig pris, ville jeg droppe tanken i irritation:

Med pris synlig, og ex 19.999 - så kunne de ha fået mig på krogen. Jeg tror det koster kunder med de omvendte prisskilte
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Der er mange traditioner - og meget kultur omkring penge, rigdom, indkomst og priser...og det hænger sammen med "hvor meget man magter"

Man indikerer at en vare er eksklusiv ved ikke at omtale/vise prisen - man indikerer at man har penge nok ved ikke at spørge til prisen., før i allersidste omgang.

Reminisenser, gammeldags, forstokket - måske, men det eksisterer i bedste velgående supporteret af os menesker, der i bund og grund har behov for "at vise os" præcis ligesom alle andre eksistenser.

Den største forskel er, at en del af vi menesker bilder os ind at vi "kan sætte os ud over den slags" - alle andre eksistenser ved godt at det kan man ikke. Det er præcis det der i sidste ende handler om at få sex og formere sig. Vi mennesker, har blot ved tankernes firnurlige infiltreringer glemt hvorfor vi gør det vi gør.

Som den gamle mand sagde: Jeg render sgu da stadig efter piger, men når jeg så har fanget dem, kan jeg ikke huske hvorfor"

Hvad det har med ure at gøre? - meget mere end man skulle tro!

vh Baun
Svar
Citat:Man indikerer at en vare er eksklusiv ved ikke at omtale/vise prisen - man indikerer at man har penge nok ved ikke at spørge til prisen., før i allersidste omgang.

Reminisenser, gammeldags, forstokket

Meget forstokket og fuldkommen utidssvarende. Men det er jo godt nok for os som lever af grey market at de autoriserede - og fabrikkerne, agerer som de gør.

Mvh Morgan

ps. Jeg vil anslå at 95% af mine kunder nemt ville kunne betale "fuld skrue" for et givent ur - men simpelthen ikke gider "nøjes" med 10% rabat hos de autoriserede.
Svar
Du handler jo også med et fåtal sammenlignet med AD....

Hvad synes du det siger om os mennesker?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Du handler jo også med et fåtal sammenlignet med AD....

Hvad synes du det siger om os mennesker?

vh Baun

Helt sikkert. Men mine kolleger har samme opfattelse.

Det siger om kunderne, at hvor de tidligere vill "nurses" af en fin fin herre i en fin fin butik, vil de hellere have den samme vare til en lavere pris.

Icon_e_smile

M
Svar
"Helt sikkert. Men mine kolleger har samme opfattelse.

Det siger om kunderne, at hvor de tidligere vill "nurses" af en fin fin herre i en fin fin butik, vil de hellere have den samme vare til en lavere pris.

Icon_e_smile"

Men - er det ikke også vigtigt for dig/jer der sælger på nettet at "nurse" og give os kunder en god oplevelse?
Hvis en eller flere her på dette fora kommer til dig eller en af de andre og ved en handel får en dårlig handel er kundegrundlaget særdeles skrøbeligt ikke? Også selv priserne er gode.

Ved Wempe, Klarlund, Knud i Århus kommer der altid en kunde til på trods af en dårlig omtale bl.a. her på Vintageure. Eller hvad?

Sjovt nok så synes jeg nu også der bliver serviceret godt her blandt "de grå" hvis man nærlæser her. Hvilket jeg også selv har oplevet.

Hilsen
Morten
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)