Urmager Jürgensen i Flensborg.
MIB Skrev:Kan varmt anbefale Jürgensen i Flensborg.
Har købt et GMT II hos dem og fik en upåklagelig behandling, selvom uret var pre-owned.
De har i øvrigt et fint mindre udvalg af brugte ure til fornuftige priser. Herudover er de absolut forhandlingsvillige mht. pris.

Jeg er ny herinde, men har i de sidste par uger fulgt med her på forummet. Jeg har besluttet mig for at jeg skal have mig et lækkert ur i den nærmeste fremtid, men erkender at jeg ved alt for lidt. Derfor tænkte jeg at jeg ville søge lidt viden på forums som dette inden jeg laver min første ur-investering.

A'propos forhandlingsvillighed, hvad kan man så forvente når man går ind til et autoriseret forhandler. Er det kun når vi snakker pre-owned ure at man kan tilskaffe sig lidt rabat, eller gælder det også på helt nye ure (Rolex, Breitling og lign.). Variere nyprisen på ure meget afhængig af hvor i verden man befinder sig, eller er der en hvis form for global price. Jeg har nemlig en bekendt der ret ofte er i østen, og tænkte om der var noget sparet ved at tage et ur med hjem derovre fra (fra autoriseret forhanlder naturligvis).

Mvh
Morten
Svar
Hej MortenKoch!

Der vil helt sikkert være noget at hente ved at handle ur i østen, dog skal man være opmærksom på, at der skal betales told ved indførsel til Danmark, hvis ikke man vil overtræde lovgivningen. Herudover bør man være opmærksom på om det er den ægte vare man køber og holde sig til de autoriserede forhandlere.

De fleste forretninger er med garanti villige til et prisnedslag mod kontant betaling, da der ofte er forbundet en forhandlerafgift til kortselskabet ved betaling med creditcard.

Som udgangspunkt får man mest "value for money" ved at handle brugt, men sørg for at der er originale papirer, boks m.m. og hold dig til "the good guys" beskrevet her i forummet.
Bedste Hilsner / Best Regards
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)