iwc 3536 taber tid
hej. har næsten lige købt et brugt iwc aquatimer fra 2001. syntes det har tabt lidt tid på de sidste 10 timer, godt nok kun 7sek. men hvor meget er taber sådanne et ur. uret er lige blevet serviceret.
håber i har nogle bud

allan
Svar
Hvis det taber mere end 5 sek i døgnet ville jeg få det justeret.

Også fordi jeg helst vil have at det vinder lidt fremfor at det taber. Dit ur bør kunne justeres ind til at ligge indenfor en relativ lille tolerance - lad os sige at det skal stå så det vinder mellem 0 og 10 sek i døgnet.

Forursætningen for at urmageren kan justere præcist er at du måler præcist over - fx en uge - skriv ned morgen og aften hvad uret har tabt/vundet og medbring resultatet til en god urmager og bed ham justere uret så det går præcist eller vinder en smule.

vh Baun
Svar
tak for svaret. det prøver jeg Icon_e_biggrin fedt forum Icon_cool
Svar
Hej

Jeg har selv et IWC 3536 som jeg har reguleret så det går plus 2 sekunder i døgnet.

MVH Peter Icon_e_biggrin
Svar
mit det løber + ca 4 sek. i starten gik det +6sek men efterhånden som jeg har båret det de sidste to mpneder så har det tilpasset sig mine bevægelser.
Måske skulle du prøve at give det lidt tid, hvor du som Baun skriver noterer data omkring tab/vinding og SÅ giver du det til urmageren?
Svar
hejsa. jeg er startet med at notere tider. for at se hvor meget det taber.
fra torsdag 10.15 og til idag lørdag 10.15 har det tabt 16sek.
snakkede med en urmager i århus som har forhandlet iwc, men ikke gør det mere, han fortalte, at han ikke syntes det var noget særligt, men ville selvføgelig gerne gøre det.
men jeg tænkte på om sådanne et ur ikke skal have et større eftersyn på et tidspunkt? og hvad koster det mon? for så kan man jo lige så godt vente Icon_e_smile
Svar
Du skal ikke give uret en service før det enten ikke går godt mere eller begynder at knibe med gangreserben.

16 sekunder i døgnet er for meget at tabe. Hvis det vandt 16 sekunder kunne jeg leve med det, men når det tabet ville jeg afgjort få det justeret.

vh baun
Svar
Baun Skrev:Du skal ikke give uret en service før det enten ikke går godt mere eller begynder at knibe med gangreserben.

16 sekunder i døgnet er for meget at tabe. Hvis det vandt 16 sekunder kunne jeg leve med det, men når det tabet ville jeg afgjort få det justeret.

vh baun

Ikke fordi jeg har meget forstand på det, men vil blot pointere at det "kun" har tabt 16 sekunder på to døgn, eftersom han skriver fra torsdag til lørdag Icon_e_wink
Svar
Det havde jeg jo lige overset....

Jeg tror nu jeg ville få det rettet alligevel - irriterende med ure der taber!

vh baun
Svar
Enig i det er værst med ure der taber. 8 sek om dagen kunne jeg dog sagtens leve med - men da det er nykøbt og måske fra en forhandler - og dermed noget han vil justere gratis - så ville jeg også lade ham justere.

Var det sådan at det vandt 8 sek ville jeg lade det være

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)