Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Christina Design London er et 100% dansk, Herning-baseret firma, som har været de sidste par år meget dygtigt at markedsføre sine ure. Der bruges både ETA og Ronda værker og diamanterne er ægte og absolut ikke noget "bundskrab fra Antwerpen" men er Top cape SI og bedre ( de her små mikrostene koster jo ikke en formue og bundskrab havner aldrig i Antwerpen, det sælges direkte fra Syd Afrika ). Medfølgende certificat er go´ nok. Urkasserne og -skivene er ikke stangvare, men tegnet af ejerens kone som hedder... ( gæt hvad hun hedder

)
Kvaliteten er vel ca. den samme som for andet Swiss kram i samme prisklasse ( 1 - 3K ).
Desværre, jeg har ikke set noget med mekaniske værker fra C. Design
endnu, men ejeren er en urnørd, så mulighederne er der.
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 336
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Columbo Skrev:Det er diamanter såvidt jeg husker, men det skulle ikke undre mig hvis det er nogle rester fra Antwepen. Værket fra CH men ærligtalt ved jeg ikke om det er ETA eller Ronda værker. Ronda er et firma under først nævnte. Personligt ville jeg hellere anbefale Certina, Ck eller Tissot ure.
Korrektion Ronda er ikke ejet af Swatch Group, og har ikke noget med ETA at gøre. I dag er kvaliteten de fleste Ronda værker på højen med tilsvarende ETA-værker i samme prisklasse.
Ronda værker bruges af flere og flere mærker (nogle fordi de er ikke vil være under tøflen af SG)
/Tommy
•
Svar: 40
Tråde: 13
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
En stor tak til jer for jeres besvarelse.
Jeg kan godt være overrasket over at man til den pris benytter diamanter og gode swiss værker, da jeg godt kan lide deres design, specielt chronograph urene.
Jeg kunne jo nok overlistes til at sætte lidt penge i dem, vel vidende at det " kun " er quartz værker.
Jeg må jo nok se lidt på gysserne, idet jeg indenfor det sidste ½ år, har købt 3 ure med automatik og 4 med quartz værker, og min bedre halvdel efterhånden syntes at jeg er lidt belastende for økonomien.
Endnu engang, Tak:
Mvh. Torben
•
Man skal ikke la´ sig blive snydt af betegnelsen "ægte diamanter" - endnu mindre tro på at de nødvendigtvis er dyre... Tænk bare, for eksempel Lauritz.com, som sælger konstant de her tivolismykker. Vurdering kr. 4.000, hammerslag, for eksempel, kr. 650, ca. 1.00 ct. ægte diamanter ( som ER ægte, men samtidigt små, relativt beskidte og værdiløse skærve ). Alle, sælgeren, importøren, auktionshuset mm. har tjent en smule penge ved salget.
Diamanter begynder først at blive en anelse penge værd, når vi flytter os til en klasse, hvor enkeltstene når størrelsen 0.20 - 1.00 ct ( en femtedel til en hel karat ) og har samtidigt både god farve ( Wesselton og op ) og rimmelig klarhed ( SI2 og op ).
Cheers - John
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Christina Design ur er et pænt og enkelt ur, jeg har set urene flere gange på messer, men mener at det er og bliver et smykkeur, som ikke vil appelerer til ursamlere.
Men selvfølgeligt prisen er også fornuftig og uret bør vel ligge i samme segment som bl.a. D&G, DKNY og Skagen.
•
Jeps, smykkeure er de.
Rygterne siger dog at der skulle komme en mekanisk chronograf på markedet qua ejermandens interesse... ( i 5-7K prisklasse og uden bling-bling ).
Cheers - John
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•