Fortis B-42 Marine Master
Har kigget lidt på dette ur. Det er i den stil jeg søger lige nu, Bjarne (mywatch) har en til salg, dog ikke Marine Master.

Har budt på en på ebay, til en fornuftig pris, men kvaliteten....? er det som alle de andre "mellem mærker"?
Svar
Ingen der har lidt input her?
Svar
Tje - som vanligt er nye ure jo ikke mit felt, men en ny b42 marine master er med ETA 2836 (dag og dato) og jeg tror ikke Fortis gør det store ekstra ud af maskinen - så svaret er nok at den er på linie med andre mellemmærker.
Pæne kasser normalt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Fortis svarer kvalitetsmæssigts til TagHeuer, Baume &Mercier, Longines, Sinn. Rigtig lækker forarbejdning af kasser og lænker, kvaliteten af skiverne også i top. Det er utroligt svært og dyrt at frenstille trykte skiver med lysmasse i deres kvalitet. Værkerne gør de ikke så meget ud af rent udseende mæssigt, men køber ETA´s gode kvaliteter med bla glycodur-balance. Deres motto er: Instruments for professionels. Fortis ser deres ure som instrumenter, ikke fine ure, hvilket udspejler sig i, at de gør utroligt meget ud af højdeluft og regulering af urene. Man får typisk meget for pengene i dette mærke.
İmage
Svar
Jeg har B-42 chrono flieger. Fantastisk ur.
Jeg synes at man får noget for pengene. Det er god størrelse og man bliver ikke træt af at se på det. Præcisionen er også høj som magnum siger, så gør de også noget af fin justeringen. Et andet plus er at der bliver produceret ca. 40.000 ure om året så det er heller ikke noget alle sidder med til møderne eller i cafeen. Der er en god forhandler i Lyngby Storcentret der kan anbefales.
Svar
Magnum Skrev:Fortis svarer kvalitetsmæssigts til TagHeuer, Baume &Mercier, Longines, Sinn. Rigtig lækker forarbejdning af kasser og lænker, kvaliteten af skiverne også i top. - regulering af urene. Man får typisk meget for pengene i dette mærke.
Synes jeg passer meget godt til at de er som de fleste i mellemklassen, men det kan jo godt være nogen synes det er hårdt mod TagHeuer o.s.v. at kalde dem mellemklasse, men det mener jeg de er?
Jeg vidste ikke det med at Fortis var specielt gode til justering, men den er givet god nok når i skriver det
Man kan nok med rimelighed sige at der er masser af value for money i mellemklassen - som mange så ofte har skrevet om ex Oris, Sinn osv, og det gælder givet også her.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Fortis laver nogle gode gedigne ure, har selv haft et B-42 Pilot Professionel, hvilket jeg solgte fordi det i var for stort.

Har selv set på Marine Masteren i Lyngby centret, og det er et dejligt ur med en god finish og en god størrelse.

Thomas
Svar
quote]
Synes jeg passer meget godt til at de er som de fleste i mellemklassen, men det kan jo godt være nogen synes det er hårdt mod TagHeuer o.s.v. at kalde dem mellemklasse
vh[/quote]

TagHeuer er mellemklasse, standard ETA i flotte kasser og lækre lænker. Mærket er bare mere kendt, hvilket gør at man så også betaler lidt mere for dem, end hvad de reelt burde koste. Det er dyrt at have Brad Pitt på lønningslisten, og kun en til at betale.
İmage
Svar
Tak for input.

Tror det bliver mit næste køb. (gjorde det så ikke, det blev et Seiko Sumo)
Svar
Magnum Skrev:
Citat:Synes jeg passer meget godt til at de er som de fleste i mellemklassen, men det kan jo godt være nogen synes det er hårdt mod TagHeuer o.s.v. at kalde dem mellemklasse
vh

TagHeuer er mellemklasse, standard ETA i flotte kasser og lækre lænker. Mærket er bare mere kendt, hvilket gør at man så også betaler lidt mere for dem, end hvad de reelt burde koste. Det er dyrt at have Brad Pitt på lønningslisten, og kun en til at betale.

hørt
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)