Svar: 31
Tråde: 16
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Man benytter en glas perlator. (tror jeg nok det hedder.)
Mit iwc ocean 2000 fik en tur, nu er det som nyt.
Hvis du engang vil sælge, så er jeg køber.
Jens
PS kun experter må se uret. Alt andet end specialværktøj fra IWC kan smader alt
•
Svar: 37
Tråde: 7
Mads Gjødesen Skrev:Panerai´en kan da bare poleres. Værre med IWC´en der har en speciel overfladebehandling (så vidt jeg husker). Men IWC er gode til at servicere vintage, så afsted med den... Lad ikke andre gøre det. Chancen for at de f..... up er alt for stor og så står du uden ur 
/Mads
Hej Mads
Nu skriver du at PAM'en bare kan poleres... jeg har nemlig kig på en PAM118, som har lidt småridser, og godt kunne trænge til en "opfrisker".
Er det noget man selv kan klare, eller skal man aflevere det hos Klarlund?
Med venlig hilsen
Henrik
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Kommer meget an på hvordan det er ridset og hvor dybe. De helt fine små-ridser som ikke går i dybden kan du selv klare med en grydesvamp. Er de dybe skal du have fat på Klarlund.
/Mads
•
Svar: 37
Tråde: 7
Fint nok!
Hvis det kræver en tur til Klarlund, hvor mon sådan en operation ligger rent prismæssigt?
Og gør det mon nogen forskel, hvis man får serviceret uret i samme moment...?
Apropos service... hvad koster det at få serviceret et Panerai? I ovennævnte tilfælde er det et manuelt urværk (hvis det gør nogen forskel).
Det var mange spørgsmål på én gang... håber det er okay!?
Med venlig hilsen
Henrik
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
En polering koster ca. 1000 kr. Et service koster vel 2-3 k for de manuelle Unitas´er. Er uret købt hos Klarlund kan de selv servicere det. Er det købt anden steds skal det til Holland. Latterlig politik i øvrigt, men dikteret fra Panerai. Urene er jo ikke så komplicerede og Klarlunds værksted er dygtige så de kunne sagtens servicere alle trods oprindelse.
/Mads
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Er det ikke kun garanti reparationer, de ikke må reparere, hvis de ikke selv har solgt det.
MVH Peter
•
det er ikke købt hos dem, men i Italien. De ville ikke engang se garantikort.
Torben
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Submersible Skrev:det er ikke købt hos dem, men i Italien. De ville ikke engang se garantikort.
Torben
Kan bekræfte dette. De vil kun servicere ure de selv har tjent penge på at sælge. Og man skal selv betale de 500kr i porto for at få uret sendt til Holland.
•