Allround
Hvad er efter din mening det bedste allround ur og hvorfor Icon_question
lad os sige max 30k brugt eller nyt,men altså kun et ur som går både til fest,hverdag og ferie.

Der er mange muligheder og jeg har også en lille favorit
som jeg vil vente lidt med,vil gerne lige høre jeres foreslag først Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er godt nok vanskeligt, Jacob, for hold da op, hvor er der mange fede ure at anbefale Icon_e_wink Icon_smil I sidste ende er det jo op til personlig præference, hvilket ur man ville foretrække, men et godt bud kunne da være en Base Icon_cool Den er behagelig at bære, ser godt ud på forskellige remme og gummi og så har den et fantastisk distingt æstetisk design Icon_smil

İmage

Jeg kunne dog komme med et hav af andre anbefalinger, og måske er spændet helt op til 30K i overkanten. Måske det skulle inddeles i 0-5K, 5-10K, 10-20K og 20-30K - eller noget i den retning?
De venligste hilsner, John
Svar
One watch that can be used on the beach and evening wear.There are many but if i had to pick one that would always look good.It would be the Rolex oysterdate.It does not matter how you mistreat this watch it always looks good. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg ville uden tvivl vælge en Rolex Sub 16610
De er steget i pris, men kan stadig findes under 30k.
Svar
Ja der er mange gode bud et stål rolex er set før,så jeg ville gå en helt anden vej og vælge et
IWC Ingenieur 323401 44mm stort vandtæt til 120m glas bagkasse (hvis det nu skal vise frem Icon_mrgreen ) og det kan monteres både med rem og lænke,
et ur jeg mener opfylder alle foremål og ikke falder igennem hvad end du tager det på til. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Explorer II 16570 uden tvivl. Den kan dykke, har GMT funktion, fast lynette, bygget til at blive brugt og kan bruges til såvel jakkesæt som til badekåbe og badetøfler.....
Svar
Tudor Heritage 70330N Icon_e_wink
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
HG Skrev:Tudor Heritage 70330N Icon_e_wink
Jeg tror ikke på det uden friske billeder Icon_e_wink
Svar
Kim T Skrev:
HG Skrev:Tudor Heritage 70330N Icon_e_wink
Jeg tror ikke på det uden friske billeder Icon_e_wink
Heller ikke her. Den er garanteret solgt igen Icon_e_biggrin1
Svar
Det afhænger vel af hvordan man definerer ''fest, hverdag og ferie''. Jeg holder f.eks. kun ''ren'' ferie en gang om året, men heldigvis finder den altid sted i sommeren. Icon_smil Umiddelbart hælder jeg til flere modeller, men jeg vil i det følgende komme med et par eksempler.

IWC, Ingenieur (ref. 3236). Et luksusur med et spændende design og fede funktioner. I min vurdering er funktionerne fede idet man får et ''faraday cage'' og ''shock absorber''. Endvidere kommer uret med et inhouse værk og en relativt god modstand over for vand. I min vurdering er der heller ikke behov for yderligere ''modstandsdygtighed'' overfor vand, da størstedelen af køberne næppe bruger uret til andet end en dukkert i svømmepølen. Og ellers tager uret sig godt ud på selv små håndled. Kvinder kvidrer ofte at ''størrelsen kun er et tal'', men her passer det for en gangs skyld. Icon_razz

Omega, Seamaster Planet Ocean (ref. 232.32.46.21.01.005). Et luksusur med et mere afdæmpet look. Uret hører nok til blandt et af de mest klassiske dykkerure som der findes på markedet. Dets forgænger ses med jævne mellemrum på håndleddet hos alt fra den menige mand til selveste James Bond. Og nu er herligheden blevet bedre, da det i år 2011 modtog en ganske flot ''makeover'' dog med et tilsvarende nøk op i prisen.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)