10-08-2012, 12:39 PM
Linket Kenn var for at vise billeder. Jeg synes BI er lækkert men er vel lidt en poppet udgave af den oprindelige Ingenieur.
Mvh
Klaus
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
|
Den velkendte kriblen... Inspiration, ideer & råd efterlyses
|
|
10-08-2012, 12:39 PM
Linket Kenn var for at vise billeder. Jeg synes BI er lækkert men er vel lidt en poppet udgave af den oprindelige Ingenieur.
Mvh Klaus Mvh Klaus
10-08-2012, 12:43 PM
dubleret indlæg - kan slettes
Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
10-08-2012, 12:43 PM
Jeg synes du skal købe et ur som skiller sig lidt ud fra dem du har. Måske lidt mere dress.
AP er et rigtig godt bud, men dyrt - og også dyrt i vedligehold. Du mangler et Rolex i samlingen, men DS overlapper klart dem du har og du har jo også selv et par indvendinger imod netop det. Jeg vil foreslå at du kigger nærmere på Rolex Milgauss. måske ikke helt så stort, men da det ikke har dykkerkrans har det en relativt stor skive og vil syne pænt på armen. Den dækker behov som de andre ikke dækker .... og så den indenfor rækkevidde fra ny? Det vil du jo faktisk helst - ikke? vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
10-08-2012, 01:10 PM
Både Mission Earth og Big Ingenieur er ure, jeg finder superfede qua deres størrelse og generelle fremtræden. Førstnævnte er nok umiddelbart mest appellerende pga. prisen, men omvendt kunne det være fedt med et Big Ingenieur, som lige er et "skridt opad", som jeg forstår det… Jeg er dog ikke sikker på, at jeg kan retfærdiggøre en merpris på ca. 25k for mig selv, da jeg ikke er en ”værk”-mand (selvom 7-dages gangreserve lyder super)… Desuden foretrækker jeg nok gummi over læder (dog ikke ved Panerai)…
At Big Ingenieur vel er en ”lidt en poppet udgave af den oprindelige Ingenieur” har jeg intet problem med :D Hvordan er jeres vurdering af Mission Earth vs. Big Ingenieur (gerne købs- og gensalgsprisen, kvalitet af kasse, rem og andet taget i betragtning)? Baun, jeg er helt enig i, at jeg nok mangler et Rolex Jacob, Plastik-versionen af Mission Earth er ikke lige mig. FOR farverig...
10-08-2012, 01:29 PM
baun Skrev:Jeg synes du skal købe et ur som skiller sig lidt ud fra dem du har. Måske lidt mere dress. Det er en lille pris for en stor drøm, Baun. Og ellers kan det heller ikke være så dyrt igen, da det drejer sig om et ur, som har nogle simple funktioner.
10-08-2012, 01:36 PM
Et service af Diveren ifølge Klarlund (som de kan gøre hjemme) koster 12k... og jo det er mange penge! Men uret er nu heller ikke noget billigt et fra nyt (små 120k) og nu behøves man jo heller ikke give den service hvert femte år som mange AD'ere siger man skal
Simon Hedegaard
10-08-2012, 01:41 PM
Til sammenligning kender I så prislejet for service for 1) Mission Earth og 2) Big Ingenieur?
10-08-2012, 01:54 PM
Hedegaard Skrev:Et service af Diveren ifølge Klarlund (som de kan gøre hjemme) koster 12k... og jo det er mange penge! Men uret er nu heller ikke noget billigt et fra nyt (små 120k) og nu behøves man jo heller ikke give den service hvert femte år som mange AD'ere siger man skal Javist, men der ligger trods alt mere kvalitet i cal. 3120 fra AP end der f.eks. gør i cal. 3135 fra Rolex eller cal. 8500 fra Omega. Og ellers er der jo også relativt langt mellem hvert service.
10-08-2012, 02:03 PM
Jeg tror ikke at et service på diveren koster 12K.
Det er service prisen for et ROO som jo er med chronograf (lagkage typen), og denne må alt andet være dyrere end værket i Diveren, som kun har dato. Jeg kender ikkeservice prisen for diveren, men mit gæt ville være omkring 8K. Du har nok fået prisen af en af de søde piger som bare har slået op, og set service prisen på OffShore modellen? Jacob
10-08-2012, 02:15 PM
Når jeg skriver "dyr i vedligehold" tænker jeg også på rem, lænke, hak i Lünette osv.
Man kan altid diskutere om det er dyrt - eller bare mange penge - og hvad man sammenligner med. Jeg mener blot man skal overveje dette aspekt også før man køber. Der kan jo komme en hak i lünetten ugen efter man har købt - og som jeg "læser" spørgeren her - vil han ikke kunne leve med skader på uret. Selv ville jeg måske gå efter et Omega Aqua terra med tapetskive med cal 8500 til 30K, men Spørger har jo allerede et Omega PO - og da han ikke er samler men har "et udvalg af ure til brug" ville jeg anbefale at få et andet super brand repræsenteret i udvalget. En pointe er også at et Dressur på 40 mm sagtens visuelt kan matche et diver på 43.... og så er det jo unægteligt mere komfortabelt. vh baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|