Svar: 53
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Min svoger købte i juni 2008 et Certina DS Action, ref. C260.7178.42.11.
Lænken har nu være gået i stykker 3 gange(stifterne kommer ud af siden eller knækker ganske enkelt)
Foerretningen har naturligvis hjulpet hver gang, men på et eller andet tidspunkt ender det jo med at lænken går i stykker og han taber uret - hvad skal han gøre?
Han har efterhånden tabt tilliden til uret(og især lænken).
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Jeg ville sætte en anden (aftermarket) lænke eller rem på - for peace of mind.
Ved godt at "det er uretfærdigt", og "det kan ikke være rigtigt", og "butikken skal da" - og alt det der. Men det var det jeg ville gøre - i stedet for at kaste mig ud i endeløse diskutioner med butikken. Men jeg skifter selvfølgelig også ofte remme og lænker på mine ure - så det ville ikke være nyt noget for mig.
Der findes masser af fede remme, og lænker derude - det er bare at gi sig i kast
Her f.eks.:
http://www.watchbandcenter.com
http://www.waccex.de
...gætter på at det er det her - fedt ur, helt sikkert!:
...Mmm med brun læder rem
•
Svar: 460
Tråde: 69
Givet Likes: 2
HenrikSMøller Skrev:Min svoger købte i juni 2008 et Certina DS Action, ref. C260.7178.42.11.
Lænken har nu være gået i stykker 3 gange(stifterne kommer ud af siden eller knækker ganske enkelt)
Foerretningen har naturligvis hjulpet hver gang, men på et eller andet tidspunkt ender det jo med at lænken går i stykker og han taber uret - hvad skal han gøre?
Efter at have afhjulpet samme problem 2 eller tre gange så har man som kunde/forbruger ret til at få byttet varen eller lade handlen gå retur?
Noget kunne tyde på, at urets lænke har en svaghed. Du spørger, hvad er rimeligt. Jeg vil mene det ville være rimeligt at din svoger fik en ny lænke. Men han vil vel også på nuværende tidspunkt også kunne gøre krav på, at lade handlen gå retur.
Jeg forestiller mig da ikke, at dette giver anledning til lange diskussioner i butikken da de fleste butikker i den forbindelse er særdeles imødekommende.
Hilsen
Morten
•
Svar: 213
Tråde: 14
Morten G. Skrev:Efter at have afhjulpet samme problem 2 eller tre gange så har man som kunde/forbruger ret til at få byttet varen eller lade handlen gå retur?
Enig - det er oplagt at kræve at handlen går retur på dette tidspunkt.
mvh
Niels
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Sørg for at lænken ikke sidder for løst og på nogle ure er det bedst at man skifter ud med de orginale remstifter. Standard stifter fungere fint, men de kan svigte.
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Når en lænke har været repareret tre gange, så har man som kunde udvist den påkrævede tålmodighed, som forretning/producent kunne forvente. Man skal dog ikke udfordre skæbnen eller være tossegod som forbruger/menneske, og så lade tingene fortsætte i en evighed - eller til uret dratter af armen og splintres. Venligt, men bestemt, gør opmærksom på, at en ny lænke er på sin plads
Alternativt, - hvis du er SÅ træt af tingene - så gå efter en Rios croco rem med hvide syninger på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.uhrenarmband.net">www.uhrenarmband.net</a><!-- w -->. Den kan købes til 20 EUR og er virkelig god value for money. Den ville også klæde uret bedre end lænken
De venligste hilsner, John
•
jacob jensen
Unregistered
Hvis uret som jo er i garanti har haft den samme defekt tre gange på lænken
så han han ret til en helt ny lænke(som jeg forstår købeloven)
Hvis han som du nævner har fået en fair behandling af butikken
skal han da aldrig slå op i banen og bare sætte en rem på,
måske de også er indforstået med at der skal en ny lænke til.
det kunne jo også tænkes at han IKKE vil have rem på
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
jacob, nogle gange kan man blive SÅ træt af tingene, at man ikke gider bøwle mere ... derfor mit alternativ - EFTER at have foreslået samme bud som du selv som 1. prioritet
De venligste hilsner, John
•
HenrikSMøller Skrev:Min svoger købte i juni 2008 et Certina DS Action, ref. C260.7178.42.11.
Tag en snak med butikken, forklar dem hans bekymring. Mon ikke det løser sig selv, det lyder da til at de er flinke til at hjælpe...... Hjælper sjældent at bringe købeloven på banen..... Som alle love kan den jo tolkes på flere måder......
•
Svar: 460
Tråde: 69
Givet Likes: 2
Tukjær Skrev:HenrikSMøller Skrev:Min svoger købte i juni 2008 et Certina DS Action, ref. C260.7178.42.11.
Tag en snak med butikken, forklar dem hans bekymring. Mon ikke det løser sig selv, det lyder da til at de er flinke til at hjælpe...... Hjælper sjældent at bringe købeloven på banen..... Som alle love kan den jo tolkes på flere måder......
Men købeloven er nu en god hjælp, hvis butikken skulle have glemt den.
Jeg har oplevet forbrugerklagenævnet ret klare i fortolkningen. 2 - 3 forsøg på afhjælpning af en opstået reklamation (vel og mærke samme problem) hvilket gør sig gældende i denne her sag - derefter pengene retur eller en ny vare.
•