Lidt billeder af Sub + Seamaster 1965
Hejsa og glædelig bagjul og godt nytår

Jeg blev efter et meget travlt efterår endelig motiveret til at tage nogle nye billeder af mine ure.
Billederne er taget med et kompaktkamera (Ixus 80IS) med almindelige glædepærers belysning. Jeg føler mig noget ude af træning, jeg synes det var svært at finde inspiration og at undgå irriterende reklektioner osv, men der kom da nogle billeder jeg godt tør vise frem Icon_smil

(Vil i øvrigt lige sende en tanke til den stakkels Bo Mølbak. Han satte i sin tid mit Omega i fin stand.)

Samtlige billeder kan ses på dette link i høj opløsning:
[url]"http://www.student.dtu.dk/~s052285/Billeder/Ure/Blandede_28.12.08/">http://www.student.dtu.dk/~s052285/Bill ... _28.12.08/[/url]
(det er dog muligt at jeg i fremtiden kommer til at lave det til et billedalbum, og så kan de findes via [url]"http://www.student.dtu.dk/~s052285/Billeder/">http://www.student.dtu.dk/~s052285/Billeder/[/url] i stedet, dog i lavere opløsning)

Jeg har valgt at udplukke nogle af billederne:

Her mit Rolex 14060M efter ca 2 års brug hver dag. (Lige rengjort, men der sad desværre et korn snavs omkring kl. 10 Icon_smil)
İmage

Her mit Omega. Jeg kan godt lide dette billede, da uret sidder så flot på den fine holder, som jeg har fået af Speedy/Benny. Endnu engang mange tak. Desuden har lyset givet uret en flot små-rustik farve, der ser lidt falmet ud.
İmage

Her Omegaet med Sub'en i baggrunden. Jeg synes dette billeder giver en god ide om hvordan plexiglas kan være rigtigt flot på ure. Det buede glas og genspejlingen. Desuden kan Omega-tegnet anes i glasset, og uret fremstår generelt flot:
İmage

Her de to, hvor begge til dels er i fokus. Jeg syntes det lykkedes ok uden for mange uskarpe områder. Puden som Sub'en sidder om er fra en Rolex æske til en gammel GMT Master I:
İmage

Her et billede af Rolexet på urholderen. Det er ikke så spændende mht. selve uret, men det viser også den flotte holder.
İmage

Men tag og kig på de resterende billeder også, hvis I savner lidt at kigge på.

Mvh. Martin
Svar
Tak for billederne Martin!

Citat:-med almindelige glædepærers belysning

Hvor kan man få fat på sådan en dejlig lyskilde? Icon_smil

Jens-Kristian
Svar
Haha hovsa. Jamen de findes skam i alle almindelige lamper. Men skynd dig, de fungerer kun som glædespærer mellem jul og nytår Icon_e_wink
Svar
Fine billeder af et par rigtig flotte klassikere. Det er svært at tage billeder af ure (bare vi samlede på katte, biler eller andet, så kunne vi komme nemmere om ved det), men heldigvis falder der tit gode tips af herinde. Lidt et par modsætninger, men det har du nok også haft i baghovedet da du lavede opstillingen. Altid fedt når man kan se Omega logoet i glasset - Baun kan også bare det der. Mit første Omega var et De Ville magen til (CD 166.0020), jeg slipper det aldrig, og det er stadig en af favoritterne i samlingen. Så flot og gennemført design, forarbejdning og lækker mekanik er svært at finde til pengene. Jeg købte mit af en gut som havde fået det i konfirmationsgave sidst i 60'erne, han brugte det en kort periode og så smed han det i skuffen, hvor det så lå i over 30 år inden jeg lagde mine klamme hænder på det.
---
Tommy
Svar
To flotte klassiske ure på hver deres måde Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Fine billeder... Også nogle flotte ure, du har dig der Icon_e_smile
Svar
Tak for jeres kommentarer Icon_smil

Hehe watchfreak2003. Havde godt selv overvejet at se hvor nemt det var at fjerne, men jeg er generelt en tåbe til den slags programmer Icon_smil

Certina Fan Skrev:Mit første Omega var et De Ville magen til (CD 166.0020), jeg slipper det aldrig, og det er stadig en af favoritterne i samlingen. Så flot og gennemført design, forarbejdning og lækker mekanik er svært at finde til pengene. Jeg købte mit af en gut som havde fået det i konfirmationsgave sidst i 60'erne, han brugte det en kort periode og så smed han det i skuffen, hvor det så lå i over 30 år inden jeg lagde mine klamme hænder på det.
---
Tommy

Mit Omega er min morfars gamle ur, som min mormor forærede mig for nogle år tilbage. Han købte det i Schweiz på vejen hjem fra Libanon. Desværre er der ikke papirer osv med. Min morfar var i øvrigt også ingeniør (er jeg selv ved at uddanne mig til). Så uret har også affektionsværdi for mig Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)