Svar: 472
Tråde: 16
Modtaget Likes: 3 i 1 svar
Givet Likes: 4
Ja, spørgsmålet fra Tukjær var: Hvordan bliver man tilskuer til Shuttle Launch? Er der fri adgang eller?
Der er som sådan fri adgang til, at se en Shuttle Launch. Hvis man står ved stranden/vandet til Indian River, hvor der er nogle offentlige parker, (Space View Park, er rigtig god), i byen TitusVille.
Man kan også købe en billet til Kennedy Space Center, jeg kan ikke huske præcis, hvor meget, men det var ca. 80 dollars. Ved at købe billetten,(skal bestilles), kommer du ca. 2 km. Tættere på, men udsigt, lyset fra flammerne og lyden, er lige så god fra Space View Park. Hvis vinden blæser imod Kennedy Space Center, ser man kun røgen!.
Hvis du vil der ”over” og se en launch, så check launch datoérne og tid(husk am. pm., der er også launch om natten!) på Kennedy space center´s home page. Bestil flybilletterne, så launchen er 1-2 dage efter du er kommet der over. Launch datoen, kan godt blive flyttet et par gange. Og lige til sidst brug 2 dage på kennedy space center. Vælg deres ”special tour” billet, den gælder for 2 dage og en bus tur på hele området.
Mvh Clubman
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Så mangler vi bare et par skud af din launch coin ( og den spændende historie der må følge med!!!

)
MVH
SK
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Jeg kan kun tilslutte mig Clubmans beskrivelse - overværede selv STS-120 opsendelse i okt. 2007. Vi så den fra kysten (Kennedy Marina Park?) i Titusville, vel en 8-12 km fra Launch Pad 39...hvis man vil ind på området (KSC) koster det 75-80US$/person og man SKAL være i bil (vi er vel i USA!) og man får så et "vindue", hvor man skal ankomme - kommer man for sent kommer man ikke ind. Her er man ca. 4-5 km fra opsendelsen. Jeg mener det nærmeste er presse og pårørende som er ca. 3,5 km fra opsendelsen. Biletten gælder "kun" to-tre dage, så hvis der kommer udsættelser ud over det er pengene "spildt" - biletter kan kun købes et par uger/dage før pr. telefon og er som regel revet væk.
STS-120 var en dag-opsendelse, men nat-opsendelser skulle være noget helt specielt! Man skal dog snart skynde sig da Space Shuttle programmet snart udløber - for at blive afløst om nogle år af raketter mm. for Mars-programmet. Der opsendes dog løbende andre typer raketter fra KSC.
Efter opsendelsen tog vi ind til udstilling mm. i KSC (MEGET interessant hvis man er lidt "rum-nørd") men på opsendelses-dagen lignede det nærmest et mega-varehus med udsalg!!! Folk (inkl. mig selv) skulle have fat i de LE udgaver af det forskellige merchandise som "kun" sælges "på dagen". Vores billet gav dog (som Clubman) adgang til dagen efter også, hvor vi tog tilbage og så det hele i fred og ro!
Hvis man er i Florida og der er en launch synes jeg ikke man skal snyde sig selv for den oplevelse...!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Hej, der skal nok komme nogle billeder af Coin´s, når fotografen har været der. Med hensyn til Coin´s, så er der for hver mission, fx sts-120 i både bronze, (som souvenir), og sølv for samlere. Se mere på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.thespaceshop.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.thespaceshop.com</a><!-- w -->
Og Johnfyn, du har helt ret, Kennedy Marina Park, er også et super sted at stå. Jeg brugte det selv under sts-112 i 2002. Der kan man, som det ses på dit billede sidde i skyggen og tælle ned.
Ps. Sjovt, at vi har været til samme opsendelse, få km. fra hinanden og urhobby. Mine billeder fra opsendelsen, er meget lig dine, men har dem ikke her på kontoret.
Mvh Clubman
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Ja, "it's a small world!" - det var sjovt at sidde der med folk fra hele verden (Holland, Australien) og en hel del fra USA. Nogen havde små radioer med og fulgte med i KSC egen radiokanal, der fortalte om forløbet og talte ned. Der var lidt før opsendelse bl.a. frygt for at is på brændstoftankene skulle få dem til at aflyse i sidste øjeblik.
At området går op i/er meget stolte af Space Shuttle, ses bl.a. på døren til hotelværelset:
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Launch Coin, nu med billeder!. Dette er bonze-modellen, for opsendelsen sts-120.
Håber det giver en íde, om hvordan coin´s ser ud. Det er bare et hurtigt skud, med mit lille IXUS 50.
Mvh Clubman
•