Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Venstre hånd er den mest korrekte/normale. Eller det vil sige de fleste ure er konstrueret med kronen siddende på højre side, så man kan betjene/stille/optrække uret med højre hånd mens det stadig sidder på armen. Det er svært når det sidder på højre håndled.
Ja, medmindre man er vensterhåndet
Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 472
Tråde: 16
Modtaget Likes: 3 i 1 svar
Givet Likes: 4
Personligt går jeg med uret på højre hånd, men det er vel smag og behag. Har dog flere venstrehåndede venner, som har uret på højre. Deres oplevelse er, at uret er ”i vejen”, når de skal skrive i/med venstrehånden og uret også er dér.
Mvh Clubman
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tio Malo Skrev:Citat:Venstre hånd er den mest korrekte/normale. Eller det vil sige de fleste ure er konstrueret med kronen siddende på højre side, så man kan betjene/stille/optrække uret med højre hånd mens det stadig sidder på armen. Det er svært når det sidder på højre håndled.
Hilsen - John
Kronen er vel stadigvæk på den "mest besværlige" side af kassen? Selvfølgelig medmindre du har et ur til venstrehåndede.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Tio Malo Skrev:Citat:Venstre hånd er den mest korrekte/normale. Eller det vil sige de fleste ure er konstrueret med kronen siddende på højre side, så man kan betjene/stille/optrække uret med højre hånd mens det stadig sidder på armen. Det er svært når det sidder på højre håndled.
Hilsen - John
Ah du - det er da stadigt svært for en venstrehåndet at trække uret op hvis han flytter det over på højre arm - kronen vil jo stadigt stikke op af armen og ikke ned mod håndledet
Så skulle der laves ure til venstrehåndede, med kronen ved kl 21 så de kunne ha det på højre og trække op med den "gode" venstre hånd.
Min ældste er venstre håndet, og han nu ikke besvær med optrækket og normal brug på venstre arm
vh
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
hannover_dk Skrev:Så skulle der laves ure til venstrehåndede, med kronen ved kl 21 så de kunne ha det på højre og trække op med den "gode" venstre hånd.
Min ældste er venstre håndet, og han nu ikke besvær med optrækket og normal brug på venstre arm
vh
Det er der der også flere urmærker der gør. Panerai og Fortis har jeg set for nylig, men jeg er sikker på at der er mange flere.
Eks. sakset fra nettet.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jamen se det gir jo fornuft, og det havde også været mærkeligt andet faktisk, jeg kendte bare ikke hvilke mærker. Tak
vh
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
sakse fra Fiskars kommer til ventrehåndede.
riffler fra Sako kommer til venstrehåndede.
biler fra/i UK kommer til venstrehåndede
osv...
Tja,...
alt andet ville vel være unaturligt/diskriminerende.....
MVH
SK(bærer ur på venstre arm oven vande; og på begge arme under vandet)
•