Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
En årsag kunne også være, at uret er købt af en ikke-autoriseret GP forhandler ... blot et gæt. Vi må dog nok få det endelige svar på "åbne papirer" hos Kris.
De venligste hilsner, John
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Åbne papirer betyder at garantibeviset ikke er udfyldt, typisk mangler alt (stempel, dato, serienr osv. )
Dette ser man kun ved greymarket ure, dvs ure der er solgt fra ikke-autoriserede forhandlere.
De fleste store urmærker stiller store krav til deres forhandlere, f.eks. at de skal købe for X-tusind om året.
Dem som typisk ikke kan opfylde kvoten ved kun at sælge ure i butikken, har nogle kontakter, typisk privatpersoner. Disse kontakter kan købe ure til yderst favorable priser, som de så sælger videre, ofte 20-30% under listepris.
Da urmærkerne er meget imod dette, så kan en forhandler godt miste sin autorisation hvis det opdages. Derfor udfylder de ikke papirerne, da man ellers nemt ville kunne spore uret tilbage til forrretningen.
Man er som køber dårligere stillet, hvis det er et nyt ur, da der er ingen garanti. Dette er der mange der ikke tager så tungt, da besparelsen er god, og der sjældent er problemer med nye ure.
Der er kun garanti hvis greymarket sælgeren selv garenterer. (undtagens nyere Rolex, der er papirerne udfyldt fra fabrikken.)
•
Svar: 84
Tråde: 26
Super fedt ur, og ser man din pris ift. nyprisen er det helt sikkert attraktivt. Men GP tager nogle meget brutale afskrivninger. Selv holder jeg øje med priserne på Pro-modellen, og for et par måneder siden var der en til salg vistnok til 18k (incl. papirer excl. box), og det har en nypris på knap 60k
Så det vil ikke komme bag på mig, hvis der skal justeres yderligere. Surt, for det er et ur i virkelig topklasse.
//Rune
•
Svar: 1,025
Tråde: 70
Har svært ved at forstille mig en Pro til 18K? Har selv lige solgt en, så har holdt øje med hvad der ellers var, og den billigeste jeg så var 23.. Det kan også være den er røget så hurtigt jeg ikke fik set den
•