Girard Perregaux Seahawk II "To John Harrison"
Det var på enten denne eller "den konkurrende" www, og jeg studsede selv over prisen, da den var 2-5k under hvad jeg ellers har set. Men svært at bevise med mindre køber/sælger melder sig på banen Icon_e_biggrin. Og ja, den var hurtigt væk.

//Rune
Svar
Du kan ikke altid forvente at sælge et dyrt ur på 1 måned, i så fald ville samtlige urmagere i Danmark gnide sig i hænderne over den hurtige udskiftning af lageret.

Samtidigt er GP et af de ure som prismæssigt ofte kan købes langt under listepriserne hvilket afspejles af at der ofte kommer mange ure ud af en slags, hvilket også kan ses på salgssiderne.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
..
Svar
DigitAl@n Skrev:
Joepete Skrev:Umiddelbart, så forstår jeg "åbne papirer" derhen, at de ikke er udfyldte ... ? Er det tilfældet, så er det - for mig - lig med et prismæssigt "godt" hak nedad Icon_e_sad

Hvad kan være årsagen til, at papirerne ikke er udfyldt? Ud over at uret er fake.
Som du sikkert har forstået af andre svar, så har åbne papirer intet at gøre med at uret er fake. Det er grey market generelt = helt ægte ure som sælges fra autoriserede forhandlere, oftest for at holde salget oppe til kravene fra ur firmaet, men som jo ikke vil yde garanti rep på uret. Dem er der masser af, og de er ægte. Grey market forhandlere er så vidt jeg ved også generelt helt ærlige og reelle mennesker, som vi jo tilmed har nogle dygtige stykker af herinde.

Jeg ville sådan set tro at hvis et ur var fake, og havde papirer, så skulle de som nok være fake udfyldt. Mig bekendt er det lettere at fake et papir end et ur Icon_e_sad Åbne papirer er helt fine, bare mindre værd en udfyldte - hvis man skal gensælge. Hvis man ikke skal, så er det bedøvende ligegyldigt Icon_e_smile

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for alle svarerne.
Uret er som flere er inde på, købt hos en "greymarket dealer" og papirerne er derfor ikke udfyldte. Jeg kan høre på jeres svar, at jeg nok blot skal væbne mig med tålmodighed.

Det er et super lækkert ur, men det er bare ikke 100% mig - er nok ikke ramt af dykker-urs-sygen Icon_e_wink. Næste ur-køb bliver nok et Audemars Piguet 15300. Heldige asen til dig, der fik et i fødselsdagsgave Icon_smil

Hilsen
Kris
Svar
Jeg vil gerne have lov til at slå fast, at jeg IKKE har påstået, at dette ur er fake. Desuden har jeg heller ikke udtalt mig om lødigheden af greymarket dealers.
Når dette er slået fast, så synes jeg faktisk at uret er utroligt flot, og det frister mig.
Fortsat god søndag!
İmageİmageİmage
Svar
..
Svar
En forsøg på at få forklaring på åbne papirer, når uret ikke er fake!
İmageİmageİmage
Svar
jjs Skrev:
DigitAl@n Skrev:
Joepete Skrev:Umiddelbart, så forstår jeg "åbne papirer" derhen, at de ikke er udfyldte ... ? Er det tilfældet, så er det - for mig - lig med et prismæssigt "godt" hak nedad Icon_e_sad

Hvad kan være årsagen til, at papirerne ikke er udfyldt? Ud over at uret er fake.
Hvad ################ kalder du så denne post ???

Vi er selvfølgelig forskellige, men jeg opfattede ikke den ovenstående påstand som en henvisning til at det nævnte ur er fake. Men nærmere et spørgsmål fra DigitAl@n om at dette kunne være en mulighed i nogle situationer.
Svar
Kim T Skrev:Vi er selvfølgelig forskellige, men jeg opfattede ikke den ovenstående påstand som en henvisning til at det nævnte ur er fake. Men nærmere et spørgsmål fra DigitAl@n om at dette kunne være en mulighed i nogle situationer.
Det kan det da også, men skidt med alt det, lad os bare slutte i smuk enighed om at det ikke er tegn på fake men på grey dealer varer.
Det er vel det vigtige så den misforståelse ikke står i vejen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)