Hvad tænker du om læderrem på et ur ?
En dejlig "bred" overskrift, som måske vil bringe mange forskellige holdninger og synspunkter i spil. På forhånd tak for bidrag Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Det er bare det bedste med læder, men kun hvis de er lavet helt i hånden og i rent læder. Står personligt af på de remme som er med skum fyld, hvilket jo bare gør at remmen kommer til at lugte nok så grimt.

NEJ RENT LÆDER ER VEJEN FREM. DET KAN DU BRUGE TIL ALT INKL. SVØMNING VED STRANDEN............

Her NATO rem i rent læder:

İmage

Her rem i rent læder uden syninger:

İmage

Her rem i rent læder med vintage syning:

İmage

Føles godt og lugter altid af dejligt læder, selv når de andre er stået af pga. lugten.

Torben
Svar
Skal også have læder på mit næste ur.....

Rolex'en var åbenbart ikke et hit.....

İmage
Svar
For mig virker de ure der har min størreste interesse ikke med læderem,jeg er klart mest til
lænke og gummirem.

Bliver jeg en dag ejer af et Pam så skal det helt klart være med lænke,de
ser rigtig lækkere ud.
Svar
Jeg er mest til ure med lænke, og er enig med Jacob i at skulle jeg have et PAM så skulle det være med lænke.

F.eks. en 221, det er en af de fedeste lænker.

Thomas
Svar
Læderremme kan være med til at give et individuelt udtryk til et ur. De er ydermere meget behagelige at have på - også i varme. Endelig, så kan jeg godt lide patineringen på en godt brugt læderrem Icon_e_smile Jeg er dog på ingen måde monogam, når det kommer til remme - jeg er således til både lænke, gummi og læder Icon_e_smile

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Læderremme kan være med til at give et individuelt udtryk til et ur. De er ydermere meget behagelige at have på - også i varme. Endelig, så kan jeg godt lide patineringen på en godt brugt læderrem Icon_e_smile Jeg er dog på ingen måde monogam, når det kommer til remme - jeg er således til både lænke, gummi og læder Icon_e_smile

İmage

John, kan du ikke sende din mail til mig på <!-- e --><a href="mailto:claus.tukjaer@tele2adsl.dk">claus.tukjaer@tele2adsl.dk</a><!-- e -->
Svar
Hej

Til Panerai er læderrem kun det rigtige efter min mening, men taler vi Rolex så er lænke det rigtige efter min mening, så to ure to meninger, men igen bare min mening. Icon_mrgreen

MVH Peter Icon_e_biggrin
İmage
Svar
Genetelt er jeg nok mest til læderrem...

En blød og lækker læderrem med et godt udtryk som matcher uret og som er behagelig at bære.

Jeg har mange remme - og prøvet mange remme - og helt ærligt en tynd blød rem, som den de lavede i 60'erne er langt det behageligste at have på.

På min Chronostop sidder der en brand new original Omega kalveskindsrem - den er smuk nok - og passer for såvidt også til uret, men den er ikke rar at bære. Det bliver den sikkert med tiden, når den er båret 2-3 måneder og er svedt igennem osv. men dertil kommer jeg jo aldrig!

Jeg mener remmene skal være rare at bære fra dag et - er det for meget at forlange for 20 gram læder yil over 1000 kr?

İmage

İmage

På min ganle Geneve fra midt i 50'erne sidder også en ny rem - men det er en strudserem - uhm.... det er lækkert at bære fra dag 1. jeg har ikke selv købt den - men jeg vil ikke tro at den koster over 500 kr!

İmage

vh Baun
Svar
Sort skive på brun leder NATO virker godt. Jeg foretrækker NATO remme, og det er rart at har en leder NATO rem til de dage hvor det hele bare skal være lidt finere! Jeg har ledt længe efter en helt glat NATO rem i det rigtige brun!

İmage
İmage

Der blev nævnt noget om "rent" læder og lugten - er der noget ved, at læderet skal behandles på et bestemt måde for at gøre det hverdagsegnet?

Kunne godt tænke mig at få lavet nogle gode NATOer i stil med ovenstående, men med første klasses, vandtæt leder - er der nogen her på forum som laver sådan noget?

På forhånd tak!
Harry Teicher

http://www.vintageseikoblog.blogspot.com

"That a wristwatch is a small celestial theater. It is a small sky." -Gabriel Gudding
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)