Hjælp til nyt ur ..5-8k !
Mads Gjødesen Skrev:Værket er kommet til verden i et samarbejde mellem Breitling, Heuer, Halilton og Buren så vidt jeg husker. Det første automatic chrono værk sammen med El. Primero. Brugt i stor stil i sen 60´erne og start 70´erne i Breitling og Heuer. Senere videreudviklet til Valjoux 7740 (mener jeg det var).
Jep - Hamilton-Büren, Breitling und Heuer i 1969 som et af de første automat kronografer - nok det første som blev solgt, men samtidigt udviklet som Zenith El Primero og vist på Basel samme år begge. Seiko lavede noget samtidigt.

Kaliber 12 er mikrorotor automat, med modul Dubois-Deprax som lagkage kronograf - knaststyret, og er kvalitetsmæssigt, også i mine øjne, trods alt et godt stykke fra ex El primero maskinerne

Breitling, Heuer, Hamillton og Buren udviklede kaliber 12 som Heuer og Breitling samlede.
DD designede modulet, men Valjoux byggede DD modulerne, og YES Valjoux gik videre med 7740 og 7741 som på mange dele var identisk med den omtalte kaliber 12

7740 blev ikke blev den store succes.

Mads Gjødesen Skrev:Jeg ville spare mine penge og købe et med 7750 i stedet. Et bedre og flottere værk i mine øjne. Vil man have det omtalte Buren værk ville jeg finde et gl. Breitling/Heuer i stedet. De koster kun en brøkdel af det viste ur.

Modellerne med 7750 giver smæk for skillingerne. Mit bedste og billigste forslag i denne prisklasse.

/Mads

Og du som taler om woblen og andet normalt - men vi er 100% enige, 7750 giver helt klart utroligt meget ur for pengene når vi er i den prisklasse, og er meget holdbart, også i re-set funktioner.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hi,buy somthing you can sell again and get money back.dont buy new buy used with box and papers.if you pay a few thousand more you can in this time get a rolex sub iwc many models steel.you will always get close to money back on these.expect to pay cash 15 -20.ooo kr.go online ex.chrono german site cheaper than denmark.if you have only 8-10 max look at omega speedy,sinn,forget the rest in that price range of tool watch.tag and brietling are never worth what you pay for them same class as gucci goy goy just awfull.willy the angry
Svar
willy Skrev:hi,buy somthing you can sell again and get money back.dont buy new buy used with box and papers.if you pay a few thousand more you can in this time get a rolex sub iwc many models steel.you will always get close to money back on these.expect to pay cash 15 -20.ooo kr.go online ex.chrono german site cheaper than denmark.if you have only 8-10 max look at omega speedy,sinn,forget the rest in that price range of tool watch.tag and brietling are never worth what you pay for them same class as gucci goy goy just awfull.willy the angry
OK if you are just focusing on new watches - which you describe as "dont buy new buy used". I asume you talk about few years old then.
I think most of what you write is right - if you decide to buy VINTAGE - special models - with knowledge and LUCK and you may be even better off

br
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mikael Lange Skrev:ja, der skal graves lidt dybere i sparegrisen, men overvej evt. at droppe dit kronograf krav, har selv en Daytona, og har aldrig ever never brugt krono funktionen...hvem gør egentlig det?......

Mikael

Ja,fantastisk spørgsmål egentligt. Måske kræver det en helt tråd.. Jeg ved at jeg gør det aldrig hvor jeg til gengæld bruger min dykkerlynette rigtigt meget.

Mvh Bjarne
Svar
hannover_dk Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Jeg ville spare mine penge og købe et med 7750 i stedet. Et bedre og flottere værk i mine øjne. Vil man have det omtalte Buren værk ville jeg finde et gl. Breitling/Heuer i stedet. De koster kun en brøkdel af det viste ur.

Modellerne med 7750 giver smæk for skillingerne. Mit bedste og billigste forslag i denne prisklasse.

/Mads

Og du som taler om woblen og andet normalt - men vi er 100% enige, 7750 giver helt klart utroligt meget ur for pengene når vi er i den prisklasse, og er meget holdbart, også i re-set funktioner.

vh

John vi kommer ikke uden om at 7750 giver smæk for skillingerne og lad os holde fokus der. Det er vi enige om. Jeg er ikke vild med værket pga. woble effekten og skure lyden fra rotoren, men det er en holdning som svinger fra person til person. Nogen elsker den. Desuden er jeg ikke fan af knaststyret kronografer, så nej 7750 får ikke en høj karakter hos mig hvis det er på følelsesskalaen Icon_e_wink Men set med objektive øjne får du ikke bedre kronograf værk til under 20 k end det.

Havde jeg 5-8 k til et kronograf ville jeg vente og spare 2-5 k ekstra op og købe et brugt Omega Speedmaster Pro. Der får du en super fed klassiker med Lemania værk som ikke findes i alle mulige og umulige kronografer som 7750 gør. Skuulle du engang ville opgradere kan du sælge til samme pris eller mere end du gav i tidernes morgen.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)