Køb af ur!
Hej Alle.

Jeg har en kammerat, som er på vej ind på det mere seriøse urmarked. Han går og overvejer at købe et fornuftigt ur og har i den forbindelse sat mig til at hjælpe lidt, da jeg har lidt forstand på området. I den forbindelse vil jeg gerne høre Jeres mening om hvilket ur I synes han skal investere i.
Her følger nogle kriterier:

Pris: Mellem 8-og 10.000,-
Gerne brugt
Skal holde prisen
Gerne automatisk
Gerne datovisning

Har I nogle forslag? Jeg er selv lidt inde på noget Omega Seamaster, men synes det virker lidt kedeligt, så det kunne være I havde nogle bedre forslag.

-Christian
Svar
Både Omega Seamaster og Omega Speedmaster er gode bud.

Når vi taler ure omkring 8-10K, så synes jeg også Seiko SBDX001 er et ekstra kig værd. Finishen er virkelig god, det automatiske urværk kommer fra en Grand Seiko og uret summer Seikos diver historie rigtig flot op i denne model Icon_e_smile

İmage

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Seifert.
Hvis jeg skulle købe mit første automatic ur til 8-10k, ville jeg overveje MEGET et Sinn U1, et fantastisk ur til små 9k og så er det nyt. Tysk kvalitet, du får virklig noget for pengene.

İmage

Men det forudsætter jo man kan lide divers. Icon_e_wink Icon_e_wink
Mvh Peter.
Svar
İmage

- eller et trin op; Sinn U2. Buet safirglas, pænere visere og 2. tidszone. Burde kunne findes lettere brugt til budgettet.

MVH Lars U
Svar
hi,save a little more money.say 15-16.000 kr.buy rolex min 37 mm,oysterdate.you will not lose a lot on that selling or exchange.but if you plan on keeping the watch for many years,just buy what you like.willy the angry
Svar
Nu skriver du ikke helt hvilke stil ur skal have men snakker vi diver som Seamaster
vil jeg mene den er et godt bud på det du/han søger.

Den går til næsten alt slags tøj og holder pengene pænt sammen men som du
er inde på måske også lidt kedeligt,men der laves smukke klassiske Seamaster.

Alternativt ville jeg kigge på ORISs divere serie de er større end Seamasterne 300m
og er ikke (som jeg ser det) lige så meget et all round ur.

Men ingen herinde er vist i tvivl om hvad jeg mener om ORIS Icon_e_wink
Svar
Mange tak for de gode forslag indtil videre.

Jeg er ikke sikker på hvilken stil han leder efter, men tror, som jeg også selv nævner, at Seamasteren er en god investering. Selvfølgelig den full-size chronometer. Et andet alternativ, som der så rigtig bliver nævnt, er også Speedmasteren, hvilket jeg faktisk lige har set til omkring 9k, men det skulle vist ikke være alt for "prangende" som han siger, dvs. med en masse tal osv, så tror den klassiske Seamaster er en god idé for ham.

Det er ellers et flot Seikour du har. Jeg har aldrig set det før, men det har en god udstråling. Måske er det lidt for vintage-agtigt for min kammerat, men han får lige et link til siden Icon_e_smile
Svar
Der er lidt mere om urets historiske ophav - samt fotos - her:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=9736" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=9736</a><!-- l -->
De venligste hilsner, John
Svar
Seifert Skrev:Mange tak for de gode forslag indtil videre.

Jeg er ikke sikker på hvilken stil han leder efter, men tror, som jeg også selv nævner, at Seamasteren er en god investering. Selvfølgelig den full-size chronometer. Et andet alternativ, som der så rigtig bliver nævnt, er også Speedmasteren, hvilket jeg faktisk lige har set til omkring 9k, men det skulle vist ikke være alt for "prangende" som han siger, dvs. med en masse tal osv, så tror den klassiske Seamaster er en god idé for ham.

Det er ellers et flot Seikour du har. Jeg har aldrig set det før, men det har en god udstråling. Måske er det lidt for vintage-agtigt for min kammerat, men han får lige et link til siden Icon_e_smile

Det lyder som din ven er til et stilrent klassisk hverdagsur uden diggedar på hverken skive eller kasse? tillad mig at foreslå at sigte lidt højere end et seamaster, det kan sagtens lade sig gøre indenfor din vens budget. i løbet af de sidste 14 dage har jeg således købt et AP Automatik med inhouse kal.2121 i 18k guld og et IWC ref.3205 (forgænger til Portofino) automatik i stål med cal.3254 (basis JLC cal.889). Begge ure er klasser over et seamaster og er købt indenfor angivne prissegment. Det kræver tålmodighed og mange timer på Ebay, men kan som sagt lade sig gøre:-) Skulle det endelig være et seamaster ville jeg nok hellere søge assistance hos Baun og investere i et eftertragtet vintage.
Svar
Den er svær "skal holde prisen".... Icon_e_biggrin

JEG ville købe en Speedmaster...det er dog hverken med auto. el. med dato (jo, jo det kan fås, men det er ikke "standard")

...og som tidligere nævnt - det skal prøves på armen.

At du synes en Seamaster er kedelig er OK - det er din kammerat der skal synes at det er "cool" Icon_e_biggrin
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)