Forsikring af ur
Hej,

Hvis jeg køber et ur til 10-20k er det så normalt forsikret under de normale forsikringer eller kræver det en særlig værdi forsikring?

Mvh Peter
Svar
Det kloge svar er jo - spørg dit forsikringsselskab, for der kan være forskelle - men det generelle som jeg tør påstå dækker 99% af alle tilfælde er at et ur til 10-20.000 kr er forsikret under den helt almindelige forsikring mod indbrud (som jeg går ud fra du er ude efter).

Mange forsikringer har speciel regler for ure af guld eller platin, som så ikke er ure men smykker, og går ind under lidt andre regler, men dels vil 10-20 k nok ikke kunne være et problem hvis det er de eneste guld/smykker, dels er det hos de fleste selskaber ikke et spørgsmål om dæknings størrelsen (kan være hos enkle), men om at smykker/ædelmetals ure skal behandles som kontanter = må ikke ligge og flyde frit fremme - ikke ligge synlige i en bil o.l.

Man kan undre sig over at det rammer et gammelt guld omega til 6.000 kr, men ikke et spritnyt stål ure 150.000 kr, men ikke alt har indbygget logik, det stammer nok som regel fra kvindesmykker skulle jeg tro

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for dit svar hannover_dk

Det drejer sig om et tyveri på gaden.... eller rettere opdager det desværre først efter noget tid så ved ikke 100% hvor det er sket udover på strøget i København Icon_e_sad
Svar
Peter_Svendsen Skrev:Tak for dit svar hannover_dk

Det drejer sig om et tyveri på gaden.... eller rettere opdager det desværre først efter noget tid så ved ikke 100% hvor det er sket udover på strøget i København Icon_e_sad
Så bliver jeg svar skyldig. Jeg tror du er på den faktisk, hvis man får listet noget op af lommerne eller af armen, tror jeg ikke der er en eneste forsikring der dækker. Der vil være krav om at man har gjort "anskrig" (godt gammelt ord for at råbe TYVERI stop TYVEN eller lignede) lige når det sker. Opdager man det ikke, så må man regne det direkte til afskrivning desværre - TROR jeg. Du kan jo lige vente og se om nogen kender til selskaber der dækker lommetyveri - hvilket selskab har du selv?
Du kan se i dine betingelser hvordan de forholder sig til begerebet "simpelt tyveri" som lommetyveri hører under
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Anskrig med vidner, samt at det er blevet politianmeldt, det forlanger forsikringerne typisk ved disse situationer.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)