Det ubestridt bedste ur-brand....
KlausM Skrev:Nej ingen børsnotering ingen aktiekurs det er klart. Kriterierne går vel på højeste kurs stigning og højeste omsætning Icon_e_confused
Mvh
Klaus
Jo det er jo petitesse- men du kan nok ikke have ret i at kriterierne er højeste kurs stigning, når man ex ikke i undersøgelsen kender kursen for Rolex, så kan det jo ikke være et kriterie
Jeg tror det er som tidl. beskrevet, en lang række - ganske seriøse, og komplekse kriterier. Det uheldige er at det kan variere fra denm ene udbydder til den anden, af den slags undersøgelser - men det er jo også en styrke, da resultatet af dem alle ofte ender ret ens

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg tvivler på at den undersøgelse er så seriøs som du tror.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej

I nogle dele af verden er Seiko mere kendt end Rolex, og såvidt jeg ved er Seiko mere kendt i Afrika, end Rolex er. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej

I nogle dele af verden er Seiko mere kendt end Rolex, og såvidt jeg ved er Seiko mere kendt i Afrika, end Rolex er. Icon_e_surprised

MVH Peter

Og hvis vi i den vestlige verden lige skal skue ud - må Kina og Indien med kæmpe befolkningstal vel også "spørges" - hvad kendes der og hvad sælges der?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
peter Skrev:Hej

MVH Peter

Og hvis vi i den vestlige verden lige skal skue ud - må Kina og Indien med kæmpe befolkningstal vel også "spørges" - hvad kendes der og hvad sælges der?

vh Baun
Jo men deres varer holder ofte ikke til alle de betragtninger som er med brand value som du kan se tidligt i tråden. Noget med innovation, holdbarhed, design-sætter, luxus-trend sætter, gør en stolt af at bruge osv. osv. Givet kan ex Seiko ha en kæmpe omsætning - og et selskab som TATA i Indien er vel det med de flest ansatte i verden (om ikke det er Indian rail) - det rækker bare ikke til Brand value konkurrencer endnu - men kommer da sikkert. Kina og Indien har ikke så voldsomt mange egne "Brands" i den gængse forstand.

Man spørger ikke rundt i befolkning i BRAND value konkurrencer - det er smagsdommere som bruger en masse kriterier, som man så kan lide eller ikke lide - men det gøres skam seriøst nok - også selv om man ikke selv kan li resultatet, med de typiske Coca Cola, Microsoft o.l. højt placeret fast, sammen med en del modehus (og ta ikke fejl af deres omsætning - den er KÆMPE) og så altså f.eks. Rolex højst blandt urene.

Det har ikke så meget med største antal solgte stk at gøre - selv om det da er med i kriterierne
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg forstår så bare ikke hvordan Coca Cola kan komme ind i billedet - synes dette brand ligger mere på linie med Seiko!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeg forstår så bare ikke hvordan Coca Cola kan komme ind i billedet - synes dette brand ligger mere på linie med Seiko!

vh Baun
Det gør det da ikke (Cola som brand i linje med Seiko)

Seiko er solgt som bare pokker og fin kvalitet men - Coca Cola er overalt i verden - inkl i høj grad Kina og Indien NR 1 i i læske drik i det hele taget. Det er da noget af det største man kan nå. Nr 1 i sin kategori

Læg til at de så er det måske mest kendte mærke world wide -og world wide opfattet som top of the pops i læske drikke - med højest kvalitets opfattelse - stjerne sammenhæng - smartness sov - og at læskedrikke er noget af det største world wide - så er det da ikke mystisk de vinder

Regnet som mest cool - bedst - størst - det stjernerne og dem vi ser op til drikker - og hvad ved jeg - Kæmpe skilte i USA, DK , KINA og INDIEN - Cola vil man identificeres med når man napper en læskedrik world wide

Der er Seiko da ikke inden for ur verdenen. Det er stort sælgende og fint virkende, men så stopper den da, i forhold til ex Rolex (himmel jeg er blevet forsvarer af Rolex, men jo kun fra et markeds terminologisk punkt TROR jeg)-

Brand Value er noget helt andet end det du og en del andre bruger det som. Slip den med mest solgt, ellers ville rent vand vel være højeste brand value - det er alle de der forskellige kriterier - like it or not - social modstand, ønske om en bedre verden eller hvad i måtte ha - som spiller ind i valget, og det er velbegrundet- ud fra DET

Som en der har arbejdet hele mit liv med netop BRANDING - det at sælge mere af et produkt fordi det var BRANDED, i forhold til det der ikke var (ofte uanset eller på trods af kvalitet), er filosofien nem nok - men læg ikke noget politisk korrekt til eller fra i sammenhænget
Se igen - om du har kræfter - min liste i begyndelsen af tråden- om hvad brand value baserer sig på. Det kan man lide eller ikke, men sådan måles det internationalt

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

En meget flot gennemgang, men det rokker nok ikke meget hvad der er det mest kendte urmærke Worldwide, for det er og bliver Seiko, men hvis vi taler luxusmærker er det selvfølgelig Rolex der er mest kendt, og når jeg skriver mest kendt mener jeg af flest mennesker Worldwide, og der er Seiko vinderen.

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Hannover

En meget flot gennemgang, men det rokker nok ikke meget hvad der er det mest kendte urmærke Worldwide, for det er og bliver Seiko, men hvis vi taler luxusmærker er det selvfølgelig Rolex der er mest kendt, og når jeg skriver mest kendt mener jeg af flest mennesker Worldwide, og der er Seiko vinderen.

MVH Peter
Det har jeg ingen anelse om, men det kan sagtens være rigtigt. Brandet er bare som navn ikke så højt rangeret. B&O ligger givet også i brand value langt højere end deres størrelse berettiger til. (jeg har været utroligt meget i fjernøsten og ikke mødt et eneste menneske der ikke kendte Rolex - men jep Seiko kender de da sikkert også, ligesom vi gør her i landet)

Google fight der viser hvor mange hits der er på nettet på de to, viser noget der minder om dødt løb

1.950.000 results Rolex
1.860.000 results Seiko

Icon_e_biggrin vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg er enig. Som luksus ur BRAND er der ingen over og ingen ved siden af Rolex. Som mange nok er enige med mig i, er det ikke nødvendigvis det samme som at det er det bedste ur.
Dog står der følgende i den oprindelige artikel:
"Rolex omsatte for 3,8 mia. euro sidste år og beskæftiger godt 6.000 mennesker. Rolex står som det ubestridt bedste ur-brand med James Bond som sin største fan.
Øhh, hvor længe siden er det lige sidst, at James Bond har haft Rolex på, jeg husker det kun fra de film der blev lavet i tresserne??
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)