30-11-2009, 04:35 PM
|
JLC kavalkade til UrRally 2010
|
|
30-11-2009, 04:39 PM
BobT Skrev:Jeg ved ikke om rygtet er sandt, men noget kunne tyde på der er en ny JLC Master Memovox på vej: Den er god nok. Se også på JLC forum på watchprosite.com, hvor den gale franskmand Nicolas har billeder af en prototype. Nyheden er også på perpetuelle.com. Claus
30-11-2009, 05:00 PM
Så smuk og så elegant.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
30-11-2009, 05:23 PM
JLC Master Memovox kommer 2010 i begrænset oplag af 750 i stål og 250 i (rød-) guld.
Har nogen hørt rygter om prisen ? John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
04-12-2009, 12:05 AM
Hej alle I ur-entusiater.
Tilgiv mig, at jeg lige skriver lidt om mig selv (jeg skal nok nå frem til noget om JCL): Jeg er lige blevet 50, og er begyndt at interessere mig lidt for ure (måske min version af at realisere mig selv - i stedet for at købe en Harley f.eks.). Jeg købte i 2002 et nyt, lidt bedre ur, et Tissot Touch, som jeg har været - og stadig er - godt tilfreds med. Jeg kan godt lide gadgets, og her er Touch med sine mange funktioner gefundenes fressen. ... Siden har jeg så ikke interesseret mig synderligt for ure - heller ikke om de var quartz eller rent mekaniske - altså indtil i her i sommer, hvor flere af mine venners snak om ure har smittet af på mig. Så nu vil jeg så også gerne have et lidt "pænere" ur. Lidt af det man i den horologiske verden kalder et dress-ur. For 2 måneder siden anede jeg ikke om en tourbillon er noget i et omrejsende cirkus, en slags official ved motorløb eller en meget eksklusiv lille "dims" i mega-dyre ure. Men det har jeg så fundet ud af siden, og hatten af for ham, der fandt på "dimsen" til at løse problemet med gravitationens forskellige påvirkninger af balancehjulet. Og hatten af for alle de andre, der løste alle mulige andre problemer - rent mekanisk. Og på stort set ingen plads. Nu er jeg ikke i "tourbillon"-klassen - nej, jeg må nøjes med MEGET mindre, men jeg har da fået lyst til at eje et rent mekanisk ur, og jeg har siden surfet lidt rundt på nettet og fundet et par ure, som jeg synes er pæne - og ikke fuldstændigt hinsides min økonomiske rækkevidde. Og nu så jeg så lige den her diskussion af JCL, fordi et af de ure, jeg er faldet for (dog kun via et billede - jeg har endnu ikke prøvet at have det i hånden eller på armen) er et JLC Master Calendar. Det har lige den blanding af funktioner og elegance, som jeg leder efter, og at JLC så samtidig er et af de gamle og anerkendte mærker gør jo kun uret endnu mere interessant. Jeg har med interesse læst her på ur.Forum'et og fået mange gode tips. Men jeg har et spørgsmål: Hvordan har I entusiaster det med at købe nye ure på nettet? Altså ikke rent sikkerhedsmæssigt (om uret nu er falsk eller ikke), men mere sådan af etiske grunde. Altså det med at købe dem på nettet - typisk 5-15% billigere - end hos en etableret urmager, som også skal betale husleje og lønomkostninger. Men som på den anden side også gør det muligt at se varene inden man tager den endelige beslutning. Det med at købe et ur (har jeg opdaget) er jo næsten lige så meget selve processen. Altså at se og læse om forskellige modeller og se uret in vivo og så også få lov til at holde det i hånden og mærke om det nu føles helt "rigtigt". Måske er vægten ikke som ventet - måske er informationerne på skiven sværere at læse i virkeligheden end på et billede på nettet ... jo, jeg er så småt begyndt at skulle bruge briller for at læse det, der står med småt. Og det er da også lige så meget at snakke med urmageren om ure, og opleve at han/hun gerne vil fortælle om og fremvise ure, som man måske slet ikke havde tænkt på. Mvh Per
04-12-2009, 12:22 AM
Hej Per
Og velkommen til - navnebroder. Det lyder som du kunne gå hen og blive "urtosse" du er blevet ramt på de rigtige tangenter: Processen, balance mellem teknik, funktionalitet og design og jagten på det "eneste ene" - som har en tendens til at blive til flere. Du spørger hvordan vi har det med at handle over nettet og spare lidt procenter. Vi er nok lidt delte her. Rigtig mange foretager de fleste køb over nettet, men køber også indimellem et ur hos en urmager, dog ofte også her med en passende rabat. Visse mærker forventer man mere rabat på end andre. Jeg ved ikke hvordan det er med JLC, men det er der helt sikkert andre der ved. JLC er super ure både de nye og også i Vintage afdelingen er der mange herlige "stykker" især Memovox på Vintage siden er et smukt dress ur - og Reverso en uovertruffen klassikker med en fin historie. Tag dig god tid og stil mange spørgsmål. Gå i butikker og se og prøv urene - og træk tiden før du handler så meget som muligt. Ofte ændrer man smag og indstilling, når man kommer mere ind i urenes verden. Det image der knytter sig til bestemte mærker og den historie der også knytter sig til mærker og modeller. Mit felt er Vintage Omega dress så skulle din videbegærlighed og interesse pege den vej på et eller andet tidspunkt er du meget velkommen til at spørge løs og også til at se og prøve ure i Nyborg. vh Per Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
04-12-2009, 12:52 AM
Hej Per.
Jo, jeg har skam allerede været langt omkring. Hamilton, Certina, Longines, Maurice Lacroix - alle ure, som også har modeller for min pengepung. Jeg har da også snuset til Lange og deres flotte hjemmeside, men deres ure er simpelthen i en (pris)klasse for sig. De gamle Patek Philipe som var i det seneste nr. af Watch World er også meget lækre - og det har jo netop vintage-auraen over sig. Og som du også skriver, så er jeg ikke sikker på, at min søgeproces er slut endnu. Men lige nu er det JLC, der står højest. I næste uge tøffer jeg en tur ind hos Klarlund (jeg bor i Kbh) og kigger lidt på de fysiske varer. Mvh Per
04-12-2009, 10:47 AM
Hej Per
Dit fascination af JLC Master Calendar kan jeg jo kun tilslutte mig på det kraftigste. De overvejelser med et dress ur som også kan lidt andet end "bare" at vise tiden stemmer jo fint overens med hvad du får i et Master Calendar. Det er bestemt et ur jeg kan anbefale. Hvis du vil kikke på JLC skal du bestemt også kikke forbi Ole Mathiesen (strøget ned mod Kongens Nytorv) og Hvelplund (både på strøget og ved Tivoli) Jeg mener ikke Klarlund forhandler JLC... Omkring dine overvejelser med køb på nette, vil jeg også tro du kan få en fornuftig rabat i forhold til listeprisen ved køb hos en forhandler. Sætter man pris på den vejledning man har fået hos en forhandler, er der jo også rart at kunne komme igen med god samvittighed hvis uret er købt der. Det sammen problem har mange fotoforretninger, kunderne kommer ind og vil gerne have fremvist forskellige digitalkamera og have vejledning om hvilket kamera der passer til deres behov. Efterfølgende køber kunderne så ofte kameraet på nettet eller et andet sted hvor det er billigere, men hvor der ikke er service. Jeg har hørt om en fotoforhandler som tage penge for fremvisning og vejledning, dette beløb trækkes så fra købsprisen hvis kunden køber et kamera i forretningen. Sådan er det ikke med ure, men det kan da være det kommer...
04-12-2009, 10:59 AM
Infinity Skrev:Og nu så jeg så lige den her diskussion af JCL, fordi et af de ure, jeg er faldet for (dog kun via et billede - jeg har endnu ikke prøvet at have det i hånden eller på armen) er et JLC Master Calendar. Det har lige den blanding af funktioner og elegance, som jeg leder efter, og at JLC så samtidig er et af de gamle og anerkendte mærker gør jo kun uret endnu mere interessant. Per du skal da lige have lidt billeder af JLC Master Calendar: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
04-12-2009, 12:37 PM
Hej Bob,
tusind tak for de flotte billeder Mvh Per |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)