08-04-2010, 09:12 PM
Det må tiden vise.... Men det er et fedt ur....
|
Så kom Kobold Arctic Diver Swiss endelig.....
|
|
08-04-2010, 09:12 PM
Det må tiden vise.... Men det er et fedt ur....
08-04-2010, 09:20 PM
Ser godt ud, Claus
Den originale gummirem ser kraftig og solid ud. Hvordan er den på armen ? De venligste hilsner, John
08-04-2010, 09:25 PM
Joepete Skrev:Ser godt ud, ClausFor stor til min arm Ja, uret er så neutralt, kan man vel sige, at 3 så forskellige remme passer flot på.... Glæder míg til at se det med remmen fra Gobo...... Har du modtaget din?
08-04-2010, 10:07 PM
KlausM Skrev:Fedt ur Claus!Tak, Klaus. Swiss betyder såmen bare at denne model er Swiss Made. Der findes også en USA Made, som vel er mere interessant for Amerikanere. Den er noget dyrere, men også med et andet værk, som du kan læse om her (taget fra Kobold's hjemmeside..) "Inside the Arctic Diver ticks a so-called manufacture movement, caliber K.2651. This in-house movement is based on a vintage new-old-stock German-made movement dating back to the 1960s which has been updated extensively with U.S.-made components." Prisen er så 5650 $, imod 3850 $ for "Swiss" udgaven med ETA 2824-2.....
08-04-2010, 10:10 PM
Tillykke med den Claus, den er, som andre også siger federe på dine billeder, end dem sælger have.
Det ser ud til at være en gennemført klokke, men stilrent design, og det er efter min mening altid lækkert. Denne rem er da for fed, kan den stadig købes på Heroic ? Syntes ikke jeg har kunne finde den. ClausT Skrev: Mvh
Palle
08-04-2010, 10:17 PM
Remmen fik jeg gratis i sin tid, sammen med et par andre remme. Det var i forbindelse med et jubilærum. Tråden var oprindeligt orange. Remmen er blevet noget federe med den sort tråd, og passe perfekt til uret.....
08-04-2010, 11:37 PM
Jeg venter stadig på at modtage min rem fra Gobo ... men mangler også en vintage Seiko, som jeg heller ikke har fået fra England endnu - måske de er "påske-bagud" ?
I øvrigt, så har jeg fundet ud af, hvad jeg synes så godt om ved din Kobold De venligste hilsner, John
09-04-2010, 12:16 AM
Jeg kan absolut også godt lide den. Lidt sjovt med den timeviser - helt som på en del lidt tilsvarende - skåret lige af - men ren vanesag.
Den brede krans og det simple look er klart +. Personligt kunne jeg godt nøjes med max 44 mm - men har måske heller ikke helt fattet hvad denne er. Jeg må ind og læse lidt mere også om den amerikanske version med tysk værk, hvad det mon så er. Anyway - flot ur som jeg tror er rigtigt godt til dig Claus, og som der absolut kan lejes med remme på vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
09-04-2010, 03:19 AM
Hej Claus T
Tillykke med dit nye ur, den synes jeg at se rigtigt godt ud, men nu har jeg jo som bekendt en lille svaghed for Kobold, og jeg elsker også selv at gå lidt imod strømmen, og købe noget andre ikke lige har, og vi er jo som bekendt ikke så mange herinde der ejer et Kobold, jeg ejer selv kun 1 og det er et Soarway diver Seal i titanium, med rem, som jeg er meget glad for, og iøvrigt et af mine keepere, gad vide om Claus også har fået en keeper MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|