Afstemning: Hvad vill du købe til ca 4K ?
Quarts ur
Mekanisk ur
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 26-02-3193

Køb af første rigtige ur til 4K
Smukt, Allan. Hvilket ur fik du i konfirmationsgave?
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
alsendk Skrev:Men er der rettelser vedr. ure, i omløb, i tresserne, som varierer fra min viden og hukommelse, da vil jeg gerne opdateres selvfølgelig. Jeg er stadig bare en praktikant på dette område.
Den har du som praktikant bestået - det er helt korrekt.
Tak for en sjov historie. (de første kvarts kostede i øvrigt det samme som en almindelig familiebil)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Lars...der var små kår i tresserne på Nørrebro.
Valget stod mellem en cykel og et ur,..... og boldbanerne, og min klub, B1950,
lå helt ude i Ryparken, så valget var let at ta`
Alllan.
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Interesant resultat. Der er afgjort flere der mener at et quarts ur til en 17 årrig som har 4 K at gøre godt med er det rette valg.

Det overrasker mig at det er mere end ca 10%.

Det ændrer selvfølgelig ikke ved billedet, at et meget stort flertal mener at et mekanisk ur er det rette valg.

Det rette valg er selvfølgelig det ur køberen ønsker sig, men det er vel ikke et særligt hjælpsmt svar til en der jo netop spørger på dette forum = nogen der har viden og erfaring med ure.

Det må vel være ønsket om at udnytte denne erfaring til at trffe det rette valg.

vh Baun
Svar
Så er der kun tilbage at håbe at i jeres "rette" valg er der noget knægten kan bruge/lide og bliver glad for,
god jagt du forbavser mig igen og igen baun Icon_cool
Svar
Baun Skrev:Interesant resultat. Der er afgjort flere der mener at et quarts ur til en 17 årrig som har 4 K at gøre godt med er det rette valg.

Det overrasker mig at det er mere end ca 10%.

Det ændrer selvfølgelig ikke ved billedet, at et meget stort flertal mener at et mekanisk ur er det rette valg.

Det rette valg er selvfølgelig det ur køberen ønsker sig, men det er vel ikke et særligt hjælpsmt svar til en der jo netop spørger på dette forum = nogen der har viden og erfaring med ure.

Det må vel være ønsket om at udnytte denne erfaring til at trffe det rette valg.

vh Baun
Citat:
Yes in this life everyone has to make a choice in who to believe.This is made easier if you have some knowledge to begin with.Otherwise you do not know what questions to ask.And i think that many on this site try to give good advice and be helpfull.The big question is who do you believe? Willy
Svar
I og med at spørgeren overhoved dukker op på dette forum, vidner vel en smule om at den begyndede interesse er der Icon_question
Hvilket også er en god grund til at anbefale et mek. ur.

Kim
Svar
Enig Kim
jeg har også fra starten sagt at han kunne gå begge veje.

Men stadigvæk ud fra hvad han skrev så mener jeg stadigvæk at et med batteri var vejen
jeg syntes ikke at de ure er udelukket fordi man er urtosset.

Slet ikke hvis det nærmest er beater forhold der bliver beskrevet som forholdene uret skal bæres under
Svar
Jeg mener skam heller ikke der er noget galt med quarts.
Mit første ur er også et Seiko, og det ryger aldrig afsted Icon_cool

Men, jeg må også indrømme at idag ville jeg havde købt noget andet, for de 7k mit første Seiko quarts kostede.

Kim
Svar
Kim T Skrev:I og med at spørgeren overhoved dukker op på dette forum, vidner vel en smule om at den begyndede interesse er der Icon_question
Hvilket også er en god grund til at anbefale et mek. ur.

Kim
Citat:
I can also recomend many quartz watches.We should respect all watch people also those who have a quartz.So there is no ground what so ever to just recomend mechanical watchs on this site or any other site for that matter. Willy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)