Restauret skive
Jeg kunne godt tænke mig at se lidt fotos af skiver som er flot/skidt sat i stand! Jeg har f.x. På EBay bemærket at der er mange ældre ure til salg som er "refurbished"..... Og klart nok så vil det i de aller-fleste tilfælde "trække ned" på urets originalitet. Men der må næsten være nogle, som mig selv der har købt noget som ikke var helt så originalt, som man havde tænkt sig?
Der skal helst ikke gå for mange ure, før jeg køber nyt ur.......
Svar
Hej,
der er der vist mange der har. Og jeg toer sige: Man bliver aldrig helt glad for saadan et ur.
Eksempel (og maaske kan jeg ogsaa bede jer om jeres mening!):

Jeg koebte denne meget sjaeldne Favre Leuba Chronometer godt 2 aar siden:

İmage

Dens yderlige tilstand er ellers super, kassen har en meget kompliceret form og er ikke (!) blevet poleret af forhandleren. Skiven blev dog malet sort... det seer ikke daarligt ud, man kan dog se det paa detaljer.

Jeg har saa tilbragt en hel del tid med at proeve at finde ud, hvordaan den maa have set ud i original. Det her fandt jeg frem til:
İmage

Billedet er fra en salgsannonce, hvor uret blev solgt med box og papir, jeg gaar ud fra, at det er original tilstand.
Sidenhen har jeg allerede koebt en vintage Favre Lauba med et saet passende visere.
Nu har jeg bedt det tyske firma Causemann om et tilbud til at saette uret tilbage i den oprindelig stand. Herr Causemann skriver dog, at den "hvide" skive ikke er hvid, men han paastaar det er "soelv". Nu ved jeg ikke om jeg skal faa det gjort, og hvordan den kommer til at se ud. Hjaelp!!!
Skift ur, når du står op!
Svar
hej olof
her er min mening og jeg respekterer andres:
jeg er, efter utallige forsøg, nået frem til denne konklusion: restaurerede, redials, refurbished, redone skiver bliver aldrig lige så gode som de originale og derfor er jeg helt holdt op med at købe, renovere og interessere mig for ure med disse skiver. Det er simpelthen ikke umagen værd. Originalitet er numero uno. Glem alt andet.
Svar
Det har Du fuldstaendig ret i! Men nu har jeg altsaa koebt den engang, og paa det tidspunkt var jeg ikke klar over det. Toer Du ikke lige proeve at sige mig, om den nu er hvid eller soelvfarven? Icon_mrgreen
Svar
sølvhvid Icon_e_biggrin nej, jeg tror på sølv

kommer du snart til viborg?
MVH Jan
Svar
Icon_e_biggrin
ok, der staar 2:1 for soelv nu. Har ogsaa spurgt en gut paa mit schweiziske forum...
Ja, Viborg... Du ved slet ikke, hvordan jeg traenger efter en uges ferie... det bliver bare ikke til noget for oejeblikket. Icon_cry
Jeg kommer godt nok ud at rejse en hel del, men desvaerre ikke til Jylland. Alsen igen, i efteraaret, men det er stadigvaek en lang vej at koere...
Svar
Originalt .... er jo originalt, men jeg synes nu at visse ureskiver er så medtagne at en god renovering er på sin plads. og det kan godt laves så det bliver flot.

İmage
İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
hej baun

det ville altid være noget der ville irritere mig hvis jeg havde urene. men hver sin smag.

så hellere mit personlige yndlingsur Icon_e_biggrin

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)