Sportsstjerner og ur sponsorater
Da jeg i denne uge læste om Roy McIlroys skifte fra AP til Omega som ur sponsor, slog det mig hvor meget mon disse sponsorater egentlig betyder rent personligt for dem?! Er det blot en cash cow, der skal malkes mens tid er, eller er der mon bare et gram af feeling bag de produkter de vælger at lægge ansigt til? Faktum er jo at sportsstjernerne langt fra er tro mod deres sponsorer, og ofte ses i private sammenhænge med andre ure end dem de officielt er ambassadører for. De mest kendte eksempler er vel Michael Schumacher med AP dengang han var Omega sponseret og ikke mindst Daniel Craig som privat bestemt ikke er 007 loyal mod Omega, men bærer Rolex i en sådan grad at det nærmest virker Omega diskriminerende.

Money talks or...?!

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Man kan vel ikke helt udelukke, at der er nogle imellem der rent faktisk har en horologisk interesse.
Men jeg kan ikke mindes at have læst nogen steder, om sportsstjerner der har talt varmt for et eller andet urmærke.
Eller tøj/sko/smykker/biler for den sags skyld..

Så mit umiddelbare gæt vil være: ja, money talks.
Mvh Palle
Svar
Alle mennesker er ludere! ;)

Ellers er der ikke nogen logisk forklaring på at gå fra AP til Omega...

//Berg
Svar
Money talks ja -
Sly burger dog Pam privat - det same gør Jason Statham
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Som med ure alle er til salg. Icon_rolleyes
v
v
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ja, jeg tror absolut at det i mindst 90% af tilfældene kun handler om penge Icon_e_confused
Selvfølgelig er der enkelte som har en interesse i ure, men jeg tror det er meget få.
Det er selvfølgelig kun gætværk, men jeg tror ikke det er helt galt?
Svar
En stor del af deres indtægt er vel forskellige sponsorater, ure, parfume o.s.v. Men at "money talks" skulle gælde alle, tror jeg ikke på..... men jeg er jo også frygtelig naiv Icon_rygklap
Svar
Jeg vil tro at langt de fleste er mere eller mindre intereseret i ure og har deres præferencer.

Jeg tror dog også at det ikke spiller den store rolle når de vælger hvilket mærke de aftaler sponsorater med. da er det nok primært pengene der bestemmer.

vh Baun
Svar
Citat:af Amehlbye » 12. apr 2013, 19:27

Money talks ja -
Sly burger dog Pam privat - det same gør Jason Statham

Mig bekendt er hverken Statham eller Sly "sponsorerede" af Panerai, men bare dedikerede Paneristi

Money Talks det er 100% sikkert..... Leonardo Dicaprio og Tiger Woods var/er jo også sponsorerede af Tag Heuer, men de går sgu ikke med mærket. Det er almindelig kendt at eks. Dicaprio hardcore JLC fan....

Når man som superstjerne har økonomisk frihed til at købe de vildeste ure så tror jeg sgu ikke at man vælger et "low-end" alternativ fra kassen bare fordi man er sponsoreret...

Men altså folk som Bubba Watson, Yohan Blake, Rafael Nadal og Natalie Portman som er sponsorerede af Richard Mille ses aldrig med andet. Hvorfor? Fordi det er toppen af poppen og koster kassen, så hvorfor ikke? Det samme gør sig gældende for de som er sponsorerede af eks AP og Hublot....

Det kan naturligvis også være et spørgsmål om hvordan sponsoratkontrakten er skruet sammen....
Svar
Det er sku egentlig ret skræmmende at det kan betale sig, at bruge vandvittige summer for at få kendte til at gå med et ur. Er vi virkelig så let påvirkelige?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)