Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
Når man sidder og kigger på ure jævnligt så støder man tit ind i dette udtryk,
syntes også man til tider kan undre sig over hvor ofte man kan støde på flere eksempler af den samme "helt særlige model,
til salg her i vores lille land.
Hvornår er et ur en rigtig lim. Edition. model for dig
Personlig har jeg det svært hvis det kommer over 1000 eksempler,
de mest komiske eksempler på lim. Edition mener jeg er nogen af Omega's bond modeller der er vi oppe at snakke 10000 eksempler
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Omkring 500-1.000 stk for mig er max. og så skal firmaet ikke være kendt for at smide 8-10 LE modeller på gaden af samme model årligt. Men det kommer i høj grad også an på urets udseende. Er den limiterede udgave en blandt mange LE'er af en kendt model, hvor alt er identisk med stangvaren pånær lidt halløj på skive og bagkasse, er uret for mig uinteressant stort set uafhængigt af stk. tal. Hvis kasse, skive, bagkasse er radikalt anderledes end de gængse modeller syntes jeg 2-3.000 stk. er ok.
/Mads
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Det eneste jeg har snuset til LE er mit nyindkøbte JLC, hvor det er et af 1500
LE kan jo bruges i alle tilfælde hvor produktionen er begrænset, uanset om det er 2 eller 200.000 men jeg tillægger det ikke nogen værdi.
Som udgangspunkt er jeg ligeglad, men kan måske se lidt i det, hvis vi snakker maks 100 stk. eller noget i den stil.
Sendt via Tapatalk
•
Svar: 340
Tråde: 49
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Når jeg tænker limited edition, er det næsten altid Panerai jeg tænker på. Dels fordi folk forveksler den normale årlige produktion med limited edition da den årlige produktion også er numereret men også fordi deres rigtige limited edition ofte er gået hen og blevet samlerobjekter. Her tænker på eksempelvis 382 der kun er lavet i 1000 stk, har en listepris på 60k men bliver til langt over det dobbelte.
Med venlig hilsen
David.H aka "The big flipper"
Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
For mig giver begrebet limited edition på et nyt ur nada mening - jeg ville aldrig anskaffe mig det pga. den betegnelse!
Det eneste sted det, at giver mening for er på vintage fronten - altså tidens egen udskilning af ure, således at der kun er et fåtal tilbage af datidens populære ure!
Således er limiteret for mig en betegnelse der bunder i tid, slid og efterspørgsel og ikke pga. producenternes hype! :-)
Og inden nogen der kender mig, så begynder at hyle op omkring den Pam27c shadow case jeg har, der jo må siges at være ultra limiteret....
- Så vil jeg gerne sige, at jeg gik efter modellen pga. power reserve og center sekund viseren - at der så var en der havde præcis det ur uden for den normale produktions linie, og mente han ikke kunne undvære en af mine ure var jo bare heldigt!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
gmt-geek Skrev:For mig giver begrebet limited edition på et nyt ur nada mening - jeg ville aldrig anskaffe mig det pga. den betegnelse!
Det eneste sted det, at giver mening for er på vintage fronten - altså tidens egen udskilning af ure, således at der kun er et fåtal tilbage af datidens populære ure!
Således er limiteret for mig en betegnelse der bunder i tid og efterspørgsel og ikke pga. producenternes hype! :-)
Vh. Jon
Keep in mind that all vintage watches were new once.
Jeg har selv to ure, som blev produceret i et begrænset oplæg, men jeg tillægger det ikke nogen værdi. Jeg valgte dem alene ud fra udseende og at merprisen ikke forekom uforholdsmæssig ift. standardudgaverne.
Umiddelbart er jeg interesseret i nyere ure, der ikke blev solgt mange af og som derfor er begrænsede i sig selv, f.eks. IWC ref. 500503, JLC ref. 3732470, osv. Og ellers er der også visse nyere ure, der blev produceret i et begrænset oplæg, som efter min vurdering er spændende, f.eks. AP RO ref. 25686 og PAM 382.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Faurschou Skrev:gmt-geek Skrev:For mig giver begrebet limited edition på et nyt ur nada mening - jeg ville aldrig anskaffe mig det pga. den betegnelse!
Således er limiteret for mig en betegnelse der bunder i tid og efterspørgsel og ikke pga. producenternes hype! :-)
Vh. Jon
Keep in mind that all vintage watches were new once. 
Ja ja men de var ikke alle lige populære dengang og er det slet ikke i dag....
Hvilket ville være det samme som i dag at kunne spå ind i fremtiden og vide hvilke ure fra i dag der bliver samler objekter!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:For mig giver begrebet limited edition på et nyt ur nada mening - jeg ville aldrig anskaffe mig det pga. den betegnelse!
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Limited edition synes jeg er svær - indenfor nogen brancher er det 1 stk - indenfor andre flere hundrede - indenfor ure - ved jeg ikke - limited edition er for mig noget unikt - og dem findes der ikke mange af
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
|