High-end ?
Enig, for mig er der også flere faktorer der spiller ind. Og her kvalificerer kun de få sig.
Men det er vel egentlig også ligegyldigt, da ens egen defination, må være det der er relevant for en selv Icon_e_wink
Svar
Som Kim skriver:

"High-end kan defineres på flere måder......det vil vi lade dig om."

Jeg kommer alligevel aldrig til at bevæge mig over Rolex og Panerai, med mindre jeg vinder 117 millioner i lotto... Så forærer jeg jer alle et AP Vulcano Icon_e_biggrin
Svar
Man kan koge det ned til hvad vi hver især ser som et billigt ur
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Synes at det er ret ironisk at folk altid omtaler de tre store (AP, PP og VC) som high end - det er sgu lidt et forældet syn på tingene.

Først og fremmest, hvad er high end? Er det pris? Historie? Limiteret produktion? Teknologi, finish og kvalitet? Personligt synes jeg alle disse kriterier, måske lige pånær historie - der er vel mange high-end urfirmaer der ikke har mere end 5-10 års historie!

Jeg nævner i flok: Richard Mille, Urwerk, Greubel Forsey, Viarney Halter, Harry Winston (Opus urene) og kunne blive ved.

Endvidere, når folk nævner The Big Three + 1 (AP, PP og VC + Lange) glemmer de en meget vigtig spiller - Breguet! Opfinderen af Tourbillonen - man skylder da lige dem lidt credit!

... og ja, jeg ville da klart betegne JLC som high end!
Svar
Hej

For at kalde et urmærke high-end, og jeg mener mærke ikke kun et enkelt ur, skal man gøre sig fortjent til den gestus, for selvfølgelig er Richard Mille og andre high-end ure men bare ikke et high-end mærke, og det er i min optik to forskellige ting, for at få den gestus skal man have været på markedet i mange år, og der er der altså kun The Big Three, og at kalde Lange for et high-end mærke er jeg heller ikke enig med, de laver idag dog kun highend ure, men de lavede under anden verdenskrig store militær ure, som er langt fra highend, det gjorde The Big Three ikke, og med hensyn til JLC laver de rigtig mange fine ure, også ure som i min optik er megalækre, men for eksempel har jeg ejet en Master Compressor Memovox som jeg var superglad for, og for at tage lænken synes jeg at den var klasser lækrere end den der sidder på PP Nautilus, men det at man kan se nylonpakningen der holder glasset, og ikke er dækket af lynetten, synes jeg ikke hører hjemme på et high-end ur, og dykker lynetten på deres navy seals modeller, er efter min mening langt fra high-end.

MVH Peter
İmage
Svar
Lite hjälp på traven vilka som kan vara High-end!

URL=http://forumbilder.se]İmage[/URL]

Regards

Anders
Svar
Fin liste, Anders Icon_e_wink
Svar
Kan måske bruges som en lille guide men så heller ikke mere der er ihvertfald et par mærker hvor jeg er lodret uenig
men man får da en fornemmelse af hvor de ca ligger.
Svar
Hej Stensbjerg

Jeg er nu heller ikke enig med den liste, for hvornår er Blancpain blevet high-end, de lavede billige ure i tresserne med standard AS værker, så de er heller ikke high-end, selvom de laver nogle modeller idag som er high-end, men det at man ikke altid har lavet high-end ure vil altid diskvalificere et mærke til at blive et high-end mærke.

MVH Peter
İmage
Svar
Syntes der er meget rigtigt i det du siger Peter
men jeg syntes også det er spændende at læse hvor forskelligt vi betragter begrebet highend og hvad der skal til,
man bliver lidt klogere på hvordan i andre ser på urene Icon_cool

Og sandheden er måske at der slet ikke er noget enkelt svar
på dette enkle spørgsmål Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)