Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
Her er ikke tale om "Udkantsdanmark"! Her er tale om at Danmark er "Udkantsverden"!
For to år siden fik jeg istandgjort min mors gamle Omega Genève Dynamic, så jeg kunne give det videre til min datter, som konfirmationsgave. Der kom nyt glas på og en enkelt komponent blev skiftet i værket.
Det foregik hos urmager Bruun i Odense. Det tog kort tid og kostede et par tusinde.
Alle (lokale) var glade. Jeg endda så glad for Omega, at jeg kiggede på et Speedmaster hos en forhandler i Udkantsodense.
Nu er han ikke forhandler mere, og jeg er holdt op med at kigge på nyt Omega.
Omega er naturligvis ganske uberørt, da jeg jo slet ikke hører til blandt deres kernekunder.
Jeg er hverken rig eller kineser...
/
Kristen
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Meget uheldigt og også få vores dygtige urmagere, som ender som salgspersonale desværre. Problemet er at de står magtesløse tilbage uden indflydelse. Brokker du dig eller træder du ved siden af finder mærket bare en anden salgskanal gennem nabo-forhandleren.
Jeg vil godt påpege at dette IKKE kun gælder Breitling, men blot det firma jeg lige har været i kloerne på i en tilsvarende sag. Men heldigvis kan de fleste skrue i en 7750'er, mens det er langt værre når vi taler in-house. Her er adgang til både kyndige urmagere og dele KUN gennem mærket selv, og så er det bare at hoste op. Et godt eksempel er mit AP RO perpetual, som kun kunne renoveres af AP selv pga. værk-kompleksitet og adgang til dele var samme vej. Det samme gælder alle andre finere mærker som JLC, PP, VC, GP, L&S, osv. Er det bare den mindste kompliceret så de alm. urmagere ikke tør, eller røget en stump i in-house maskinen er man stavnsbundet og kan bare hoste op. For der er ingen alternativer, og det ved de og tager derfor ublu servicepriser uden skelen til prisen/kunden
/Mads
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
Sjovt, jeg sad lige og tænkte på om jeg skulle have mig et Casio ur. Når batteriet skal skiftet skal det vil ikke til et service center i Japan  [/quote]
Så snup et ordentligt ur

/
Kristen
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Det var også et G-shock jeg tænkte på.
Har haft et som jeg desværre solgte, brugte det ikke så meget, men torskedumt at sælge det......
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 301
Tråde: 15
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg forstår ikke hvordan de kan vælge at udføre et service hvis man specifikt ikke beder om det?
Det svarer jo til at køre en bil på værksted, i stedet for at få repareret kofangeren, så giver de motoren den helt store omgang, og så bliver det 10.000 i stedet.
Det giver absolut ingen mening. Og det er så dårlig kundeservice at jeg slet ikke forstår det. Er det overhovedet lovligt?
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Thor86 Skrev:Det svarer jo til at køre en bil på værksted, i stedet for at få repareret kofangeren, så giver de motoren den helt store omgang, og så bliver det 10.000 i stedet.
Det giver absolut ingen mening. Og det er så dårlig kundeservice at jeg slet ikke forstår det. Er det overhovedet lovligt?
Jeg tvivler på, at det er lovligt i Danmark - men realiteterne er jo desværre nok, at hvis producenterne kan afskære andre tilgang til reservedele, så bliver det det til virkelighed ....... lovligt eller ej !! Som minimum ville en køber udtrykkeligt og på skrift skulle orienteres om servicebetingelser og priser inden købet, for at noget sådant kunne være lovligt !
Man kan jo så klage til forbrugerombudsmanden osv. osv. ............ hvis man tror, at det vil have nogen som helst effekt !
Sammenligningen med det karikerede bondefanger autoværksted, er efter min mening helt på sin plads !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 301
Tråde: 15
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
En ting er sikkert, jeg ville aldrig nogensinde acceptere at betale for en service jeg ikke har bedt om. Tilbageholder de uret, så må man tage den derfra. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke har en dømmende magt (Retten) på sin side. Man vil jo ikke betale for noget man ikke har bedt om. Det er simpelthen så grotesk som noget kan blive. Afskyeligt.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Mon ikke man bliver oplyst om prisen inden arbejdet udføres?
Jeg tror ikke det er problemet. Mere det, at der ikke rigtig er nogle alternativer. Skal der bruges dele, er man "tvunget" til at få udført det de vil have, for at de overhovedet vil røre ved uret.
Sendt med Tapatalk2
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Hold jer til til ETA, det kan alle urmagere skrue i OG få dele til
Jeg har haft et enkelt ur hos Breitling i Sverige, og et ur hos Anonimo i Italien. Breitlingen kom retur som nyt og prissat tilsvarende. Anonimo uret ligger på 5 måned i Italien
Man bliver selvfølgelig oplyst om prisen først. Urmageren får en pris som han skal forevise kunden. Ved accept går Breitling i gang. Alternativt sender de blot uret retur.
•
|