DAGENS UR
Eneste ur hvor cyclop ikke generer mig. Fanme et flot ur!
Svar
Jeg hænger på den her for tiden, den har bevist sin værdi og plads som mit forever-ur.

İmage
Svar
Andre der er til Klarlund Expo? :-)

İmage

@sweeperdk - hvilken størrelse var den grå/orange Erika strap til dit Explorer II? :-). Så du havde postet et billede på et andet forum :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Dagens ur, som jeg stille og roligt bliver mere og mere tilfreds med...elsker den flade kasse.

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(15-11-2019, 03:17 PM)onkeldunkel Skrev: Hvem kom egentlig først - A. Lange eller Glashütte? Jeg synes Glashüttes Panomatic minder en del om Lange 1 i udtrykket.

Hej! Adolph Lange var manden, der indførte urmagerkunsten til Glashütte, men Lange & Söhne i sin nuværende form blev først stiftet i 1990. Lange 1 uret er fra lanceringen 24. Oktober 1994.
Glashütte Original er videreførslen af GUB som var det østtyske regimes urfabrik. Her var alle firmaerne i Glashütte slået sammen. Det er i dag en del af Swatch gruppen.
I forhold til designet med den asymmetriske skive, så var Lange 1 det første af sin art. Virkelig lækre ure begge to!

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Svar
Mange tak for et fyldestgørende svar.

Svar
I dag mindes jeg min afdøde far og har taget hans ur på.

Det sker meget sjældent.

İmage
Mvh Kim 
Svar
@Kim,
Kender godt det med at mindes gennem ure.
Har begge mine bedsteforældres lommeure, min datter har nu min mors Omega Dynamic, og min søn har min fars Bulova Accuquartz.
Var det din far som havde Buick'en?
/
Kristen
[-]
  • cfnissen
Svar
Seiko 5 Sport fra 1971 nu med matchende blå rem med hvid stribe fra Moose Straps i Canada.

Ikke helt samme kvalitet som Erika’s - remmen er ikke helt så kraftig og jeg er lidt spændt på om den holder uret ligeså godt på plads på håndleddet i længden.

MEN den koster så også kun $25 + porto !!

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Nomos Metro

İmage

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)